környezetbarát

Tízből nyolc magyar többet fizet a zöld termékért

A fogyasztói döntésekben mindinkább teret nyernek a környezettudatos szempontok, azaz a kiskereskedelemben egyre hangsúlyosabbak a helyi eredetű áruk és a fenntarthatóságra törekvő vállalatok. A magyarok harmada kifejezetten hajlandó többet fizetni egy termékért, ha az környezetbarát és fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő összetevőkből áll.

A fűtési rendszert és a gázkazánokat cserélnék le a magyarok

Már a lakosság több mint 80 százaléka foglalkozik energiahatékonysági beruházás gondolatával, igaz, még sokan egyáltalán nem vagy csak keveset költenének rá - állapítja meg a Forsense Piackutató és Stratégiai Tanácsadó Intézet és az energiainfo.hu internetes szakportál közös felmérése.

Egyre „zöldebb” az informatika

A környezettudatos informatika fogalma alig néhány éve jelent meg Magyarországon. A zöldebb IT-működés kevesebb energiafelhasználást, kevesebb elektronikai hulladékot, ésszerűbb beruházásokat, de ami még ezeknél is fontosabb, költségmegtakarítást is jelent.

Jajgatunk, de a fogyasztásról nem mondunk le

Az európai fogyasztó számára a „válság előtt” és a „válság után” két külön korszakot jelent, hiszen a viszonylagosan optimista várakozások mellett a közel 8 000 európai megkérdezett 64 százaléka úgy vélekedik, hogy a jelenlegi válság tartós változásokat hoz a fogyasztói magatartásában – derül ki a Cetelem Körkép 2010 tanulmányból.

A többség alacsony vízfogyasztású toaletteket akar

Egyre környezettudatosabban utazunk és előnyben részesítjük a környezetbarát megoldásokat a hagyományosakkal szemben – derül ki a Samsung európai felméréséből, amely a mai utazók azon igényeire fókuszált, amelyeket – többek között – választott szállodájuk irányában támasztanak.
Világgazdaság Piactér