Bár az országban egyre nehezebb üzemanyagot kapni, és ez az autósokban érthetően hatalmas feszültséget gerjeszt, a Mol közösségi oldala maga a béke szigete – igaz, ehhez az is kell, hogy a cég folyamatosan törli a negatív hozzászólásokat a bejegyzések alatt.

mol
Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság

A 150 ezer követővel rendelkező Facebook-oldal alkalmas lenne arra, hogy folyamatosan tájékoztassa ügyfeleit a százhalombattai finomító újraindulásáról vagy az aktuális üzemanyaghelyzetről, ám az elmúlt bő egy hétben kizárólag promóciós bejegyzéseket tett közzé.

November utolsó szombatján azt kérdezték a közösségi oldalon: „Kitalálod, mi az autó legfontosabb eleme, amit fel kell készítened a téli időszakra?”, amire a helyes megfejtés a téli gumiabroncs. Sok hozzászóló ugyan a benzin és a gázolaj beszerzését írta válaszként, de ezeknek a bejegyzéseknek a jelentős többsége eltűnt az idő múlásával, és aligha a követők gondolták meg magukat.

Ennél is látványosabb volt a reakció az elmúlt három nap két bejegyzésére, amelyekhez már nyomdafestéket nem tűrő hozzászólások is feltűntek – aztán tűntek el.

Legfrissebb Facebook-írásában például a Mol szerint „csodásan indul a december, hiszen ma kezdetét veszi legújabb nyereményjátékunk”.

Ezzel szemben a vállalat ügyfelei úgy látják, egyáltalán nem indult csodásan a december, hiszen nem kaptak üzemanyagot, nem tudtak eljutni A-ból B-be, és egyébként is kritikán aluli a Mol tájékoztatása.

A néhány órán belül érkező 70 hozzászólásból mindössze kettő maradt, a hangulatjeleket viszont nem tudja a cég sem megváltoztatni: többségben vannak a „dühös” és a „vicces” opciót választók.

„A karácsonyt megelőző napokban mindig megnő a forgalom az utakon, és nagy a tömeg a bevásárlóközpontokban. Az ünnepek előtti nyugalmad megőrzése érdekében azt javasoljuk, hogy az előkészületeket ne hagyd az utolsó pillanatra” – ezt pedig három napja tette közzé a Mol, amihez százával érkeztek vicces és kevésbé vicces megjegyzések, ám cikkünk megjelenéséig ezek mind el is tűntek.

De nem csak a hozzászólók és a közösségi médiát követők elől menekül a Mol. Bár időről időre a pánikvásárlást, az importhiányt és az üzemanyag ársapkáját okolja a kialakult káoszért, újságírói megkeresésekre a legritkább esetben reagál. Bacsa György, a Mol ügyvezető igazgatója ma szinte a teljes magyar médiában feltűnt, de ugyanazt mondta el mindenhol. A Világgazdaság kérdésére a vállalat egyáltalán nem reagált arra, hogy a kis kutak mikor kapnak ismét üzemanyagot a Moltól, pedig ez is kulcsfontosságú kérdés.

Az MNB több millió forintra büntette meg a Molt az új kőolajmező miatt

Elmaradt a Mol jogszabály szerinti rendkívüli tájékoztatása a vecsési kőolajmező feltárásáról.