Extra

Táskabérlés felsőfokon - nagy név lát fantáziát a közösségi gazdaságban

A fiatalabb generáció körében egyre elterjedtebbé válik a megosztáson alapuló gazdaság (sharing economy). A divatipar szereplői közül eddig a Kering a legnagyobb név, ami beállt az egyre nagyobb népszerűséggel bíró közösségi gazdasági modell mögé.

A főleg a fiatalabb korosztály körében népszerű közösségi gazdasági modell (sharing economy) terjedését a luxusmárkák sem hagyhatják figyelmen kívül: legutóbb az egyik legnagyobb divatház, a Kering fektetett be a Cocoon nevű, luxustáskák bérbeadására szakosodott cégbe - írja a thefashionlaw.com divatportál.

Fotó: Jeremy Moeller / Getty Images

A Kering mostanáig a legnagyobb név, ami beállt az egyre nagyobb népszerűséggel bíró közösségi gazdasági modell mögé. A francia Kering csoport – amihez olyan brandek tartoznak, mint a Gucci, a Balenciaga, vagy az Yves Saint Laurent – közleményéből kiderül: a mostani egy nagyobb, 3,5 milliárd dolláros projekt része, aminek keretében a Kering fiatal, ígéretes startupokba fektet be. Gregory Boutte, a Kering ügyfél- és digitális menedzsere szerint ezekkel a befektetésekkel azt is biztosítják maguknak, hogy közelebbről tanulmányozhassák a vagyonosabb fiatalok vásárlási szokásait és azt, hogy miként élnek a digitalizáció lehetőségeivel. A Cocoon egy londoni startup, aminek fő tevékenységi köre luxustáskák bérbeadása, mintegy 30 márka termékeit kölcsönzik ki rendszeresen.

A 2019 óta működő vállalkozás három alapítója, Ceanne Fernandes-Wong, Matt Heiman, and Maya Taras-Nelson úgy definiálják magukat, mint egy “táskabérlő klub”, egy olyan közösség, ahol a tagok számára nem a birtoklás a fontos, hanem az, hogy felelősen, fenntartható módon jussanak hozzá dizájner termékekhez. 

A működési modell értelmében – aminek eredményeképpen egyébként a cég három számjegyű növekedést produkált tavaly tavasz óta – a Cocoon előfizetői egy sor divatos, az új kollekciók részét képező táskához férhetnek hozzá, némelyik ráadásul limitált kiadású darab, havi vagy negyedéves tagsági díj ellenében. A mostani befektetést az alapítók arra használják majd, hogy szintet léphessen a startup, fejlesszék a technológiát és a logisztikai kapacitásokat, valamint további luxusmárkákkal szeretnének hasonló partnerségre lépni. 

A Kering mostani bejelentését megelőzte egy másik, amikor a francia használtcikkeket áruló platformba, a Vestiaire Collective-be fektetett be.

share economy luxusmárkák Kering sharing economy
Kapcsolódó cikkek