A leggazdagabbak nemhogy nem érzik meg a krízist, de az előrejelzések szerint csak most jönnek bele igazán a költekezésbe –  írja a Növekedés.hu.

A 353 milliárd dolláros luxuspiac idén 6-8 százalékos növekedés elé nézhet.

A Chanel vagy a Louis Vuitton táskák ára az utóbbi két évben mintegy 20 százalékkal nőtt, idén pedig újabb 15 százalékos emelkedés várható – állítja Thomas Chauvet piaci elemző.

A Gucci hivatalos oldalán a legolcsóbb kézitáska 320 ezerért is megvehető, viszont a legdrágább, amelynek a fogantyúi bambuszból készültek, átváltva 10 millió forintba kerül.

A világmárkáknak a legnagyobb fejtörést most az okozza, hogy miként szólítsák meg a fiatal vevőket. Az egyik kereskedelmi platform, a Cortina társalapítója, Brooke Cundiff szerint a vásárlók mostanság inkább a praktikus, egyszerűbb termékekre kíváncsiak.

Ha csak az ékszereket nézzük, akkor visszatérnek egy kicsit a nyolcvanas évek, így megint jönnek a szokottnál vaskosabb arany ékszerek

– mondta a téma egyik szakértője, Stephanie Gottlieb.

A luxuspiacot az online nehezen hódítja meg. Még a legfiatalabb vevők is 75 százalékban hagyományos fizikai boltokban veszik meg a méregdrága kiegészítőiket.

A francia Sephora például megjelent egy olyan megoldással, amelynek segítségével ha valaki feltölt magáról egy képet, megnézheti, hogy melyik smink hogy mutatna rajta. Egy amerikai luxuskereskedőnél, a Neiman Marcusnál pedig bárki lefotózhat egy tetszőleges tárgyat, a cég mesterséges intelligencia szolgáltatása pedig keresni fog a vállalat katalógusában egy olyan cikket, amely a leginkább hasonlít a képen látható termékre.

Bár jelenleg Kína számít a legnagyobb luxuspiacnak, a vállalatok rajta tartják a szemüket Indián is, ahol villámgyorsan növekednek a dúsgazdagok költései. India luxuspiaca most még csak 5 milliárd dolláros, miközben a nagy ázsiai riválisnál ez a szám eléri az 54 milliárd dollárt. Viszont akkora a potenciál Indiában, hogy beindult a mozgolódás.