A Bud Light amerikai sörmárka eladásai 30 százalékkal estek az egy évvel korábbi szintről, ez több mint 26 millió forinttal kevesebb bevételt jelent. A cég bármivel is próbálkozik, nem tudja visszacsábítani a Dylan Mulvaney-kampánnyal elriasztott ügyfeleit.

Grovetown,,Ga,Usa,-,08,24,22:,Retail,Grocery,Store
Fotó: Shutterstock

A MoneyWatch amerikai pénzügyi lap arról írt, hogy a cég éves szintű 30 százalékos elmaradása az eladásokban azt jelzi, hogy a Bud Light a jeleit sem mutatja annak, hogy képes lenne kimászni a magának ásott gödörből – írta meg a Fox News

A lap a június 25-ével záródott hét adatait vetette össze a korábbi év azonos időszakával, és 26,3 millió dolláros bevételkiesést jelzett.

A Bud Light gyengélkedése mellett a rivális márkák, a Coors Light és a Modelo Especial eladási nagyot ugrottak ugyanebben az időszakban.

A jelenlegi gyengélkedés azért is fájó a Bud Lightnak, mert a kiesés a sörök főszezonjában, a nyári hónapokban jelentkezik. Miközben a kék márka eladásai majdnem harmadával estek vissza, addig a Yuengling, a Coors Light és a Miller Lite értékesítései 22, 19, illetve 16 százalékkal nőttek az előző évhez képest. Ebből látszik, hogy 

az idei nyáron az amerikaiak nem kevesebb sört isznak, hanem csak a Bud Light termékeket kerülik.

Érdekesség, hogy a márka jelentős visszaesése ellenére még mindig a legjobban fogyó sör az USA-ban. Egy jelentés szerint a május 28-ával záródó hétig a Bud Light 297 millió dollár értékben adott el sört, ami 23 százalékos visszaesés éves alapon, de még így is a legmagasabb érték az össze amerikai márka közül.

Elemzők szerint a július és az augusztus döntő hónapok lesznek a Bud Light számára. A nyári hónapok mellett több ünnep is lesz ez alatt az idő alatt, így itt az esély a márka számára, hogy visszarázódjon a korábbi eladásaihoz.

Kétségbeesetten próbálkozik a Bud Light: morgó férfiak söröznek az új reklámban

A Dylan Mulvaney-kampány katasztrofális fogadtatása után a Bud Light egy igazán férfias reklámmal igyekezett visszacsábítani elvesztett fogyasztóbázisát. Legújabb kisfilmjükben nem bonyolították túl a dolgokat: az amerikai focista Travis Kelce és más férfiak morognak, és Bud Lightot isznak. A fogadtatás nem igazán olyan lett, mint amit a cég várt.

A Bud Light anyavállalatának, az Anheuser-Buschnak a vezérigazgatója, Brendan Ehitworth arról beszélt egy interjúban, hogy miként lehet átvészelni a Dylan Mulvaney-féle botrányt. Szerinte a cégnek a továbbiakban is ki kell állnia az LMBTQ-közösség támogatása mellett, azonban arra kell koncentrálnia, amihez a legjobban ért: a sörfőzésre. Hozzátette, hogy a jövőben is meghallgatják a fogyasztóikat, és a számukra legjobb termékeket igyekeznek a boltok polcaira küldeni.