A Revolut 2023 első három negyedévében folyamatosan felülmúlta az egy évvel korábbi eredményeit, így jó esélye van a cégnek arra, hogy az egész évben elérje a 2 milliárd dolláros bevételt.

Vilnius/lithuania,December,10,,2018,Revolut,Banking,System
Fotó: Karolis Kavolelis / Shutterstock

A vállalat az idei évben olyan termékekkel tudott új felhasználókat szerezni, mint a közös számlák bevezetése, a Tap To Pay funkció, illetve az Élmények és az Autóbiztosítás lehetőségek – olvasható a cég közleményében.

A Revolutnak már több mint 35 millió ügyfele van és több mint 8 ezer embert foglalkoztat. A cég alkalmazása rendkívül népszerű: az app áruházak pénzügyi kategóriáiban 10 európai országban a legtöbbször letöltött applikációnak számít, további 15 országban pedig dobogós helyet foglal el.

A bevételek diverzifikálása hozta el a Revolut sikerét

A Revolut 2022-ben 1,1 milliárd dollárt keresett, annak ellenére, hogy a teljes kripto- és részvénypiacon visszaesett a lakossági befektetések aránya. Ez azért is nagy szó, mivel még 2021-ben a cég bevételének jelentős részét a befektetések adták.

Figyelmeztette a magyarokat a Revolut: megugranak a csalások, jobb, ha vigyáznak

Az elmúlt egy évben a világon minden negyedik ember veszített pénzt különböző csalások vagy személyazonosság-lopások miatt. Az összesített veszteség csaknem meghaladta az ezermilliárd eurót.

A befektetések visszaesésével a cég kénytelen volt más forrásból pénzt szerezni. A kiemelkedő bevételt végül a kártya- és bankközi díjakból származó bevételek húzták, amik az előző évhez képest a duplájukra nőttek (a 2021-es 184 millió dollárról, 2022-ben 377 millióra). Az előfizetésekből származó bevétel 48 százalékkal nőtt, 195 millió dollárra, a kamatbevételek pedig 102 millió dollárt jelentetek a cégnek.

A 2023-as sikert a befektetések hozták el

A Revolut közleményében azt írta, hogy a 2023-as nagy mértékű bővülést annak köszönhetik, hogy a 2022-ben szerzett bevételt annak ellenére is visszaforgatták a működésbe, hogy egy rendkívül bizonytalan időszak közepén voltak. A vállalat 265 millió dollárt fektetett be 2023-ban. Ebből 148 milliót szántak értékesítésre és marketingre, valamint 80 milliót az új termékek bevezetésére és a globális terjeszkedésre költöttek el.