A kiskereskedelmet érintő volumencsökkenés a virslipiacra is hatással volt, de csak minimális mértékben. Az elmúlt egy-két évben nagyjából stagnál az eladási volumen – derült ki az Auchan kutatásából. A szilveszter azonban más tészta: rengeteg virsli fogy ilyenkor.
A decemberi forgalom viszont meghatározó, mert ilyenkor vásároljuk meg az éves virslimennyiség 30 százalékát.
Az abszolút nyerő a sertésvirsli, ami az eladások 70 százalékát adja.
Az ünnepi időszak legkeresettebb termékei a 2x200 grammos bécsi virsli, a 700 grammos vagy 800 grammos roppanós és bécsi virsli, illetve a 240 g-350 grammos baromfi virsli.
„Jellemzően megszokásból választanak a vásárlók, nem nagyon váltanak egyik termékről a másikra. Számít az ár és a megszokott ízpreferencia, ezektől az ünnepek miatt sem térnek el – mondta Nagy Attila, az Auchan értékesítési igazgatója.
A szilveszter másik nagy termékköre az alkoholos italok, hiszen ilyenkor mulatunk, vendégségbe megyünk, de legalábbis koccintunk az újévre. Sokan italt visznek ajándékba, ezért nemcsak a prémium szegmens iránti kereslet nő meg, hanem kifejezetten keresik a vásárlók a díszdobozos kiszereléseket. Az Auchanban ezért minden italfajtából árulnak díszcsomagolásút is, legjobban
fogynak. A prémium italok forgalma évről évre erősödik a karácsonyi szezonban, itt egyértelműen a kevesebb, néha több alapelv érvényesül. Érdekes, hogy karácsony előtt több pezsgő fogy, mint a két ünnep között, és a drágábbakat keresik jobban a vásárlók.
A Kifli.hu vásárlói 2023 végén összesen 6 tonna – azaz nagyjából három középkategóriás autó súlyának megfelelő – virslit rendeltek, bizonyítva, hogy ez az étel továbbra is elengedhetetlen része a szilveszteri ünneplésnek.
A termék sertés- és csirkehúsból készült változatai közötti versenyből 6-4 arányban az előbbi került ki győztesen, ami talán nem meglepő, tekintve, hogy a babonák szerint a disznó hozza a gazdagságot a házhoz.
A csirkealapú virslik között a MasterGoods Füstlijét választották a legtöbben, míg a sertés esetében a Wiesbauer prémium bécsije vitte a prímet tavaly, de feltűnnek a listán olyan márkák is, mint a Pick Pickolinója és a Kométa. A top 10-ben szerepelt még a Kifli saját márkás terméke, a Dacello frankfurter is.
De tonnákban mérhető a szerencsehozó lencse iránti érdeklődés is az év utolsó heteiben: tavaly az utolsó 2 hétben a nagy szemű Paco lencse, a Happy Frucht lencséje, illetve a Lorenzo vöröslencséje volt a vásárlók kedvence.
Alapvető termék az év utolsó napjához közeledve a pezsgő, ennek alkoholos változatát a tavalyi tapasztalatok alapján már hetekkel, akár hónapokkal előre megvásárolják a magyarok a nagy napra.
A gyerekpezsgőkkel ugyanakkor megvárják az év végi akciók időszakát. A vásárlási szokások miatt ezért a Kifli top 3 pezsgője 2023 végén a Kölyök márkanév alatt futó – sorrendben – almás, szőlős és szamócás ízesítésű ital lett.
Az alkoholos pezsgők kategóriában 2023 utolsó 2 hetében a Hungária Extra Dry végzett az első helyen, de alig pár üveggel volt lemaradva a Törley Gála Sec, illetve az alkoholmentes Doux terméke.
Az év utolsó időszakának egyértelmű egyeduralkodója a szósz jellegű termékek között az Univer volt a Kiflinél: a top 5 szósz jellegű termékből 3 Univer majonéz (különböző méretekben).
A ketchup kategóriában a Kiflin a Heinz közel félkilós kiszerelése nyerte tavaly az utolsó 2 hét versenyét, majd az Univer és a Globus hasonló méretű kiszerelései következtek.
A mustár nem tartozik a legnépszerűbb év végi szószok közé: ez abból is látszik, hogy jellemzően feleakkora kiszerelést vásárolnak a magyarok, mint majonézből vagy ketchupból. A mustárkategória három nagyja tavaly az Univer, a Heinz és Maille eredeti dijoni mustár volt.
A rágcsálnivalók közül a Nógrádi sós pálcikát, a Mogyi vajas micro popcornját és a hagymás-tejfölös Chiót választották a legtöbben, de a top 10-ben végzett még a Maroni sült gesztenyéje, a Kalifa aszalt szilvája és a sós Pringles is. Üdítők terén a Coca-Cola volt a tavalyi év vége top terméke, jellemző, hogy a top 5-be más nem is fért be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.