BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
virsli

Szilveszter: kiderült, milyen a magyarok kedvenc virslije

Az egész éves virsliforgalom közel 30 százaléka decemberben realizálódik, pedig az év során is minden héten van akciós termék. Az is látszik, hogy a fogyasztók ragaszkodnak a megszokott fajtához és márkához, nem nagyon váltanak, még szilveszterkor sem. Az alkoholos italoknál viszont érzékelhető a megnövekedett kereslet a prémium minőség és a díszdobozos kiszerelés iránt, hiszen ilyenkor ajándékba vagy vendégségbe is sokan visznek italt.

A kiskereskedelmet érintő volumencsökkenés a virslipiacra is hatással volt, de csak minimális mértékben. Az elmúlt egy-két évben nagyjából stagnál az eladási volumen – derült ki az Auchan kutatásából. A szilveszter azonban más tészta: rengeteg virsli fogy ilyenkor.

Orosháza, 2012. december 19.
A Merian Foods Kft. dolgozói virslit pakolnak a csomagológép futószalagjára a cég orosházi üzemében szilveszter elõtt, 2012. december 19-én.
MTI Fotó: Rosta Tibor
Szilveszterkor fogy a legtöbb virsli / Forrás: MTI

A decemberi forgalom viszont meghatározó, mert ilyenkor vásároljuk meg az éves virslimennyiség 30 százalékát.

Az abszolút nyerő a sertésvirsli, ami az eladások 70 százalékát adja.

Az ünnepi időszak legkeresettebb termékei a 2x200 grammos bécsi virsli, a 700 grammos vagy 800 grammos roppanós és bécsi virsli, illetve a 240 g-350 grammos baromfi virsli.

„Jellemzően megszokásból választanak a vásárlók, nem nagyon váltanak egyik termékről a másikra. Számít az ár és a megszokott ízpreferencia, ezektől az ünnepek miatt sem térnek el – mondta Nagy Attila, az Auchan értékesítési igazgatója.

A szilveszter másik nagy termékköre az alkoholos italok, hiszen ilyenkor mulatunk, vendégségbe megyünk, de legalábbis koccintunk az újévre. Sokan italt visznek ajándékba, ezért nemcsak a prémium szegmens iránti kereslet nő meg, hanem kifejezetten keresik a vásárlók a díszdobozos kiszereléseket. Az Auchanban ezért minden italfajtából árulnak díszcsomagolásút is, legjobban

  • a borok,
  • sörök
  • és pezsgők

fogynak. A prémium italok forgalma évről évre erősödik a karácsonyi szezonban, itt egyértelműen a kevesebb, néha több alapelv érvényesül. Érdekes, hogy karácsony előtt több pezsgő fogy, mint a két ünnep között, és a drágábbakat keresik jobban a vásárlók.

Az étel-házhozszállító cég is készül a szilveszterre

A Kifli.hu vásárlói 2023 végén összesen 6 tonna – azaz nagyjából három középkategóriás autó súlyának megfelelő – virslit rendeltek, bizonyítva, hogy ez az étel továbbra is elengedhetetlen része a szilveszteri ünneplésnek.

A termék sertés- és csirkehúsból készült változatai közötti versenyből 6-4 arányban az előbbi került ki győztesen, ami talán nem meglepő, tekintve, hogy a babonák szerint a disznó hozza a gazdagságot a házhoz.

A csirkealapú virslik között a MasterGoods Füstlijét választották a legtöbben, míg a sertés esetében a Wiesbauer prémium bécsije vitte a prímet tavaly, de feltűnnek a listán olyan márkák is, mint a Pick Pickolinója és a Kométa. A top 10-ben szerepelt még a Kifli saját márkás terméke, a Dacello frankfurter is.

De tonnákban mérhető a szerencsehozó lencse iránti érdeklődés is az év utolsó heteiben: tavaly az utolsó 2 hétben a nagy szemű Paco lencse, a Happy Frucht lencséje, illetve a Lorenzo vöröslencséje volt a vásárlók kedvence.

Pezsgők: a felnőttek és a gyerekek kedvence

Alapvető termék az év utolsó napjához közeledve a pezsgő, ennek alkoholos változatát a tavalyi tapasztalatok alapján már hetekkel, akár hónapokkal előre megvásárolják a magyarok a nagy napra.

A gyerekpezsgőkkel ugyanakkor megvárják az év végi akciók időszakát. A vásárlási szokások miatt ezért a Kifli top 3 pezsgője 2023 végén a Kölyök márkanév alatt futó – sorrendben – almás, szőlős és szamócás ízesítésű ital lett.

Az alkoholos pezsgők kategóriában 2023 utolsó 2 hetében a Hungária Extra Dry végzett az első helyen, de alig pár üveggel volt lemaradva a Törley Gála Sec, illetve az alkoholmentes Doux terméke.

A szószok versenye és a rágcsálnivalók bősége

Az év utolsó időszakának egyértelmű egyeduralkodója a szósz jellegű termékek között az Univer volt a Kiflinél: a top 5 szósz jellegű termékből 3 Univer majonéz (különböző méretekben).

A ketchup kategóriában a Kiflin a Heinz közel félkilós kiszerelése nyerte tavaly az utolsó 2 hét versenyét, majd az Univer és a Globus hasonló méretű kiszerelései következtek.

A mustár nem tartozik a legnépszerűbb év végi szószok közé: ez abból is látszik, hogy jellemzően feleakkora kiszerelést vásárolnak a magyarok, mint majonézből vagy ketchupból. A mustárkategória három nagyja tavaly az Univer, a Heinz és Maille eredeti dijoni mustár volt.

A rágcsálnivalók közül a Nógrádi sós pálcikát, a Mogyi vajas micro popcornját és a hagymás-tejfölös Chiót választották a legtöbben, de a top 10-ben végzett még a Maroni sült gesztenyéje, a Kalifa aszalt szilvája és a sós Pringles is. Üdítők terén a Coca-Cola volt a tavalyi év vége top terméke, jellemző, hogy a top 5-be más nem is fért be.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.