
Szilveszter: kiderült, milyen a magyarok kedvenc virslije
A kiskereskedelmet érintő volumencsökkenés a virslipiacra is hatással volt, de csak minimális mértékben. Az elmúlt egy-két évben nagyjából stagnál az eladási volumen – derült ki az Auchan kutatásából. A szilveszter azonban más tészta: rengeteg virsli fogy ilyenkor.

A decemberi forgalom viszont meghatározó, mert ilyenkor vásároljuk meg az éves virslimennyiség 30 százalékát.
Az abszolút nyerő a sertésvirsli, ami az eladások 70 százalékát adja.
Az ünnepi időszak legkeresettebb termékei a 2x200 grammos bécsi virsli, a 700 grammos vagy 800 grammos roppanós és bécsi virsli, illetve a 240 g-350 grammos baromfi virsli.
„Jellemzően megszokásból választanak a vásárlók, nem nagyon váltanak egyik termékről a másikra. Számít az ár és a megszokott ízpreferencia, ezektől az ünnepek miatt sem térnek el – mondta Nagy Attila, az Auchan értékesítési igazgatója.
A szilveszter másik nagy termékköre az alkoholos italok, hiszen ilyenkor mulatunk, vendégségbe megyünk, de legalábbis koccintunk az újévre. Sokan italt visznek ajándékba, ezért nemcsak a prémium szegmens iránti kereslet nő meg, hanem kifejezetten keresik a vásárlók a díszdobozos kiszereléseket. Az Auchanban ezért minden italfajtából árulnak díszcsomagolásút is, legjobban
- a borok,
- sörök
- és pezsgők
fogynak. A prémium italok forgalma évről évre erősödik a karácsonyi szezonban, itt egyértelműen a kevesebb, néha több alapelv érvényesül. Érdekes, hogy karácsony előtt több pezsgő fogy, mint a két ünnep között, és a drágábbakat keresik jobban a vásárlók.
Az étel-házhozszállító cég is készül a szilveszterre
A Kifli.hu vásárlói 2023 végén összesen 6 tonna – azaz nagyjából három középkategóriás autó súlyának megfelelő – virslit rendeltek, bizonyítva, hogy ez az étel továbbra is elengedhetetlen része a szilveszteri ünneplésnek.
A termék sertés- és csirkehúsból készült változatai közötti versenyből 6-4 arányban az előbbi került ki győztesen, ami talán nem meglepő, tekintve, hogy a babonák szerint a disznó hozza a gazdagságot a házhoz.
A csirkealapú virslik között a MasterGoods Füstlijét választották a legtöbben, míg a sertés esetében a Wiesbauer prémium bécsije vitte a prímet tavaly, de feltűnnek a listán olyan márkák is, mint a Pick Pickolinója és a Kométa. A top 10-ben szerepelt még a Kifli saját márkás terméke, a Dacello frankfurter is.
De tonnákban mérhető a szerencsehozó lencse iránti érdeklődés is az év utolsó heteiben: tavaly az utolsó 2 hétben a nagy szemű Paco lencse, a Happy Frucht lencséje, illetve a Lorenzo vöröslencséje volt a vásárlók kedvence.
Pezsgők: a felnőttek és a gyerekek kedvence
Alapvető termék az év utolsó napjához közeledve a pezsgő, ennek alkoholos változatát a tavalyi tapasztalatok alapján már hetekkel, akár hónapokkal előre megvásárolják a magyarok a nagy napra.
A gyerekpezsgőkkel ugyanakkor megvárják az év végi akciók időszakát. A vásárlási szokások miatt ezért a Kifli top 3 pezsgője 2023 végén a Kölyök márkanév alatt futó – sorrendben – almás, szőlős és szamócás ízesítésű ital lett.
Az alkoholos pezsgők kategóriában 2023 utolsó 2 hetében a Hungária Extra Dry végzett az első helyen, de alig pár üveggel volt lemaradva a Törley Gála Sec, illetve az alkoholmentes Doux terméke.
A szószok versenye és a rágcsálnivalók bősége
Az év utolsó időszakának egyértelmű egyeduralkodója a szósz jellegű termékek között az Univer volt a Kiflinél: a top 5 szósz jellegű termékből 3 Univer majonéz (különböző méretekben).
A ketchup kategóriában a Kiflin a Heinz közel félkilós kiszerelése nyerte tavaly az utolsó 2 hét versenyét, majd az Univer és a Globus hasonló méretű kiszerelései következtek.
A mustár nem tartozik a legnépszerűbb év végi szószok közé: ez abból is látszik, hogy jellemzően feleakkora kiszerelést vásárolnak a magyarok, mint majonézből vagy ketchupból. A mustárkategória három nagyja tavaly az Univer, a Heinz és Maille eredeti dijoni mustár volt.
A rágcsálnivalók közül a Nógrádi sós pálcikát, a Mogyi vajas micro popcornját és a hagymás-tejfölös Chiót választották a legtöbben, de a top 10-ben végzett még a Maroni sült gesztenyéje, a Kalifa aszalt szilvája és a sós Pringles is. Üdítők terén a Coca-Cola volt a tavalyi év vége top terméke, jellemző, hogy a top 5-be más nem is fért be.




