Június közepétől a Volkswagen a szupermarketeken keresztül kínálja népszerű currykolbászát, mégpedig készételként, egyenesen a mikróba – írja az osztrák Kronen Zeitung.
A VW így akarja felpörgetni saját hústerméke értékesítését, amelyből pedig eddig is tekintélyes mennyiséget adtak el
– mondta a lapnak Dietmar Schulz, a Volkswagen wolfsburgi hentesüzemének vezetője.
A VW-kolbász egyébként 2007 óta Alsó-Szászországban kapható már a szupermarketekben, de ott is eddig csak fagyasztva árulták.
Kezdetben csak az Edeka és a Netto áruházaiban lesz kapható Észak- és Kelet-Németországban, de Schulz szerint ez csak a kezdet.
A cél az országos forgalmazás.
A wolfsburgi kész kolbász egy dologban mindenképpen különbözik majd a konkurenciától: nem szórnak rá curryport.
Mivel a VW kolbászába már eleve belekeverték a fűszereket, ezért anélkül is elég curry van benne
– fűzi hozzá Schulz.
A VW currykolbásza, amelyet egykor a vállalat saját gyári étkezdéi számára fejlesztettek ki, már most a wolfsburgi alapmárka legkelendőbb terméke.
Tavaly ugyanis 8,55 millió darabot adtak el belőle az étkezdékben és a szupermarketekben.
Ehhez képest mintegy 5,2 millió VW-logóval ellátott személygépkocsi és furgon kelt el 2024-ben. A konszern összes leányvállalatát beleszámítva a járművek még verik a kolbászokat, mivel 9,03 millió talált belőlük gazdára világszerte.
A kolbászok értékesítése azonban gyorsabban növekszik, mint a gépkocsiké, úgyhogy győzelemre vannak ítélve, bár az utóbbi időben újra biztató híreket hallani például a csoport e-autó-értékesítéseiről, legalábbis Európában.
A currykolbászt, melyet külön cikkszámon (199 398 500 A) 1973-ban kezdtek el árulni, a Volkswagen gyár hentesüzletében állítják elő.
Mikor a kolbász árusítását 2021-ben az egyik wolfsburgi VW-üzem konyhájában leállították, az olyan országos felháborodást keltett, hogy a termelésben dolgozó szakmunkások védelmében még Gerhard Schröder volt kancellár is hozzászólt a vitához.
A VW egyébként 2023-ban kezdte újra árulni az inkriminált kolbászt a szóban forgó kantinban. Az mindenesetre megnyugtató, hogy a vállalat több mint 30 másik étkezdéjében és kioszkjában sohasem vetemedtek ilyen munkásnyúzó lépésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.