Egységben az erő – a szoftverlicenceknél is
A közszolgáltatásban működő vállalat napi tevékenysége során gyakorta bonyolult helyzetben találja magát, például csak a hőszolgáltatási tevékenység számlázását több mint tízféle elszámolási rendszerben kell kezelniük. Ennek fényében érthető, hogy a Széphő már több mint egy évtizede munkálkodik a megfelelő informatikai rendszer kialakításán.
1999-ig egy Novell-alapon működő vegyes alkalmazáscsomag szolgálta ki a céget, de az nem támogatta az épp bevezetésre kerülő vállalatirányítási rendszert. Ekkor döntöttek a Windows platform mellett. Az azóta eltelt évek során a Széphő „túlélt” öt operációs rendszert és négy Office-verziót, miközben egyre jobban kiterjesztette a vállalati IT-rendszer integrációját. A kliensalkalmazások mellett a cég arzenáljában megjelentek a Microsoft szervertermékei is: a Systems Management Server, majd az SQL Server és a Sharepoint Server is. A sikeres Office 2007 bevezetés után 2008-ban a Vistára való átállás van soron.
„Beláttuk, hogy az IT nemcsak egy kiszolgáló szerep, hanem igenis központi kérdés” – magyarázta a stratégiai irányt Molnár József, a Széphő informatikai osztályvezetője.
A több mint száz kliensgépen és a kiszolgálókon futó alkalmazások, illetve azok különféle verzióinak nyilvántartása persze nem lenne lehetséges átfogó licencstratégia nélkül. A cég a Microsoft OSL (majd az azt felváltó OVS) konstrukciójában találta meg a megoldást. A teljes hardverparkot lefedő licencdíj és az évi jelentési rutin megnyugtató módon rendezi a jogszerű használat kérdéseit, ráadásul biztosítja azt, hogy a cég a maga által választott időben és ritmusban mindig áttérhet a szoftverek legújabb verzióinak használatára.
A rendszeres fejlesztés módszeres képzéssel párosul, aminek jóvoltából az alkalmazottak lelkesebbek és produktívabbak lesznek, és ez végső soron a vállalatnak jelent üzleti előnyt. Ez a folyamatos modernizáció legfontosabb előnye.
„Az IT területen ténykedő magányos hősök kora lejárt” – summázza Molnár József a Széphő hozzáállását. „Egy felelős IT vezető ma úgy képes üzemeltetni hatékonyan a rendszerét, hogy az közben jól dokumentált, átlátható, átjárható, átadható és élhető is egyben.”

