BUX 43,099.47
+0.28%
BUMIX 3,809.92
-0.08%
CETOP20 1,820.32
+0.18%
OTP 9,216
+2.51%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.43%
+3.69%
ZWACK 17,350
-0.29%
0.00%
ANY 1,540
-0.96%
RABA 1,170
+2.63%
-0.98%
+2.19%
+1.35%
0.00%
OPUS 151.8
+1.20%
+5.26%
-0.26%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,810
-1.82%
-0.52%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
-0.22%
0.00%
0.00%
-1.07%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+1.01%
0.00%
-0.52%
-9.40%
-1.11%
-1.33%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
-6.29%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
-5.35%
Forrás
RND Solutions
Hirdetés

Egyre több magyar segítené a vállalkozókat

Bár a magyarok többsége támogatná a hazai vállalkozásokat, jelentős hányaduk mégis negatívan áll a vállalkozókhoz.

Jelentős változás állt be a hazai vállalkozások gazdasági fejlődésben betöltött szerepének megítélésében, a magyarok körében ugyanis a még júliusban mért 51 százalékról idén októberre 60 százalékra nőtt azok aránya, akik elismerik a cégek ez irányú teljesítményét – derül ki az Inspira Research Kft., a Miniszterelnökség megbízásából készített kutatásából. Eszerint legnagyobb mértékben a 40-49 évesek, a budapesti és a községi lakosok esetében figyelhető meg javulás, de a középfokú végzettségűek attitűdje is pozitívan változott e tekintetben.

A Miniszterelnökség három hónapig tartó kampányának köszönhetően a vállalkozásokat pozitívabban ítéli meg a hazai lakosság, mint korábban, nagyobb szerepet tulajdonítva a cégek gazdaságban betöltött szerepének. Nőtt azoknak az aránya is, akik nagyobb mértékben támogatnák adminisztrációs terheik csökkentését. Ugyanakkor a lakosság a fiatalok vállalkozási kedvét negatívabban ítélik meg, mint korábban, ez az érték a korábbi 30-ról 27 százalékra esett vissza.

A hazai vállalkozók megítélésére kialakított szegmensek/klaszterek aránya is változott: a „szociálisan érzékeny vállalkozásbarát” szegmens aránya növekedett (18 százalékról 25 százalékra), míg a ”semleges szkeptikusok” aránya 2 százalékkal a korábbi 27-ről 25 százalékra csökkent .

A vállalkozói magatartásra vonatkozó sztereotípiák esetében – a felmérés szerint – azt lehet látni, hogy a magyarok attitűdje megváltozott. A tipikusan negatív vélekedések (pl.: a vállalkozók korruptak, kihasználják a környezetüket, csak magukra gondolnak, megkerülik a szabályokat) valamelyest visszaszorultak. Eközben a vállalkozók érdemeit hangsúlyozó feltételezések nagyobb megerősítést nyertek.

Végül a kutatás hangsúlyozza, az attitűdök alapján kialakított szegmensek arányának változásaiból azt lehet látni, hogy a magyarok vállalkozókról alkotott képe reálisabb irányba tolódott. Azaz csökkent a vállalkozókat heroizálók aránya, és jelentősen növekedett azok száma, akik átlagemberként gondolnak rájuk (ez az arány 11 százalékról 19 százalékra növekedett). Az erősen negatív szegmens aránya is javult, míg korábban a megkérdezettek 13 százaléka vélekedett negatívan ebben a kérdésben, addig a mostani felmérés szerint ez 8 százalékra csökkent.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek