Friss adatbázis és marketingsiker – mi az összefüggés?

Mielőtt kitérnénk arra, hogy miként építhető fel egy használható e-mail-adatbázis, fontos kifejtenünk, hogy hogyan függ össze a kézbesítés sikere és a naprakész lista. Mi a kapcsolat, mi a jelentősége mindennek?

Alapvetően egyszerű. Ha a rendelkezésre álló e-mail-címlista adatai pontosak és frissek, azaz aktív felhasználókhoz tartoznak, akik még ráadásul a célközönség részei, akkor a promóciós üzenetek a beérkezett levelek között landolnak, ezáltal az e-mail-marketing sikere előre borítékolható, mert pontosan azokhoz az emberekhez jutnak el az információk, akiket vélhetően érdekelnek az ajánlatok. Ennyi az egész! Viszont ha a címlista elavult, ha olyan e-mail-elérhetőségek szerepelnek benne, amelyek már rég nem fedik a valóságot, akkor minden elküldött üzenet kárba vész. Márpedig ha nagyon le akarjuk sarkítani a folyamatot, akkor minden egyes levél elküldése pénzbe kerül, azaz minden egyes sikertelenül kézbesített levél pénzkidobás. S ez bizony sem anyagilag, sem egyéb szempontból nem nevezhető jó befektetésnek.

PR cikk kép
Fotó: Freepik

 

Íme, a kezdetek!

Az első lépés az engedélykérés. Ez az, amit sokan szeretnének elkerülni, mert tartanak az elutasítástól. Igen ám, de gondoljunk csak bele, milyen érzés az, amikor mi magunk kapunk kéretlen üzeneteket. Még ha esetleg a tartalommal tudnánk is azonosulni, pusztán a betolakodás ellenállást vált ki belőlünk, és majdnem biztos, hogy az enter helyett a delete gombot nyomjuk meg.

A másik tanács, amelyet a legtöbben próbálnak kikerülni, a kétlépcsős feliratkozás. Sokan úgy vélik, ez akadályozza, lassítja a címlista bővítését, pedig ez az a lépés, ami pont hogy növeli a listában szereplő adatok relevanciáját, mert ha a feliratkozónak meg kell erősítenie a szándékát, és ez meg is történik, akkor ez egyúttal azt is jelenti, hogy egyrészt a megadott információ érvényes, másrészt az e-mail-cím tulajdonosát valóban érdeklik a közölni kívánt ajánlatok.

A fentiek mellett is célszerű az új e-mail-címeket ellenőrizni, ami az ingyenes e-mail-cím ellenőrző platformokon gond nélkül megoldható. Évente legalább kétszer érdemes végigfuttatni a listát.

Háromhavonta ildomos megválni az alvó felhasználóktól, akiknek bár érvényes az e-mail-címük, ugyanakkor semmiféle aktivitást nem mutatnak. Ez látszólag nem fel-, hanem leépítés, de valójában ezzel a tudatos odafigyeléssel hozható létre egy ténylegesen ütőképes, élénk lista.
A közösségi média felületei kiválóan alkalmasak e-mail-címek begyűjtésére, igaz, azért ez idő- és energiaigényes feladat, de megéri foglalkozni vele.
Kis praktika, de nagyon hasznos, ha a hírlevelek végén szerepel egy regisztrációs link, így ha a címzett valakinek továbbítja a levelet, akkor az illető könnyedén maga is feliratkozhat. Ugyanezen logikával érdemes az ügyfeleket arra buzdítani, hogy ne csak olvassák, hanem osszák is meg a leveleket, így tovább bővülhet a célközönség.

Végül, de nem utolsósorban nagyon fontos, hogy a hírlevélben értékes tartalom jelenjen meg, mégpedig kiszámítható módon, fix időközönként. Az majdnem mellékes, hogy ez havi egy vagy heti két alkalmat jelent, az a fontos, hogy ha egy bizonyos gyakoriság már beállt, amihez a feliratkozók hozzászoktak, akkor ez ne változzon.