BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Szponzor logó
Szponzorált tartalom
Unió COOP Zrt.

Akciós árak, tartósan alacsony árak, kedvezmények, promóciók – A vevőkért történik minden a „Jó szomszédnál” (x)

A legfőbb célkitűzés a folyamatos megújulás, mert hisszük, hogy színvonalas és szép környezetben lehet és kell minden vevőt kiszolgálni.
Fotó: Unió COOP Zrt.

Az üzleteink a 2024. évben 60,5 milliárd forint bruttó árbevételt értek el, ez 5,1 százalékkal magasabb az előző évinél. Az átlagáraink éves szinten átlagosan 4,18 százalékkal csökkentek, a volumenünk 9,72 százalékkal nőtt. A 2024-es év tervezése során több üzletpolitikai változtatás bevezetése mellett döntöttünk, melyek legtöbbször az áraink jelentős csökkentését célozták, melyek az alábbiak:

  • januárban meghirdettük a „Nyerd vissza akár mindennap a vásárlásod teljes értékét!” promóciónkat,
  • havonta több kiemelt termék esetén extra kedvezményes akciós árakat alkalmaztunk,
  • a heti akciós termékek számát kibővítettük,
  • a heti akciós COOP-márkás termékek és a háztartási vegyi termékek számát is kibővítettük,
  • számos kiemelt tejtermék (ESL tej, tejföl, túró, vaj, kefir stb.) árát az év elejétől 15-20 százalékkal csökkentettük,
  • folytattuk a háztartási vegyi, kozmetikai és papírárutermékek esetén a legalább 20 százalékkal csökkentett, tartósan alacsony árak alkalmazását,
  • folytattuk a továbbra is népszerű, havi egyszeri, 20 százalékos kuponos hétvégi promóciónkat, amelyet 2024 áprilisában kiegészítettünk 4 extra 10 százalékos kuponnal, melyek vegyi áru vásárlása esetén válthatók be, szintén törzsvásárlói kártyával,
  • szeptemberben minden COOP-termékre 20 százalékos hétvégi akciót hirdettünk meg,
  • novemberben ismét meghirdettük a rendkívül sikeres Black Friday promóciónkat, amelyben az adott termékeket a vásárlók a COOP-üzleteinkben tudják a többi üzletlánchoz képest is a legalacsonyabb árakon megvásárolni.

A 2024-es év alapvetően jól indult, a volumenek szépen növekedtek, az átlagáraink csökkentek, a kosárértékek nőttek. A fenti üzletpolitikai változtatásokban meghatározott akciós árak, tartósan alacsony árak, kedvezmények, promóciók fogadtatása a vevőink részéről nagyon pozitív volt, ami az adott termékek vagy termékkategóriák tekintetében jelentős, akár többszörös forgalmi bővülést is jelentett, de a teljes forgalmunkra is pozitívan hatott.

Fotó: Unió COOP

A 2024-es évben az italgyártókat és a kiskereskedelmet, de a vásárlókat is főként a palackvisszaváltás elindítása foglalkoztatta, folyamatosan történt a REpont automaták telepítése, a már januárban az alapterület alapján kötelezően beüzemelt boltok mellett. A célunk egyértelműen az volt, hogy a lehető legtöbb üzletünkben legyen visszaváltó automata. A visszaváltással érintett, korábban egyutas, ún. DRS-es termékek bevezetése kötelezően 2024. január 1-jéről 2024. július 1-jére került átütemezésre, így pont a legforgalmasabb nyári időszakban robbant rá a tömeges beváltás az addigra automatákat üzemeltető üzleteinkre. A REpont automatákkal a nyári hónapokban rengeteg műszaki probléma volt, emellett a Mohu logisztikáját is felkészületlenül érte a vásárlók részéről visszaváltott mennyiség, így a nyári időszakban rengeteg teli mohus visszaváltós zsák nehezítette az üzleteinkben dolgozó kollégáim munkáját.

Július 1-jétől kivezetésre került a korábbi árstop, melynek keretében beszerzési áron kellett értékesíteni a korábbi árstopos termékeket, ezzel együtt bevezetésre került az online árfigyelő, melyben a korábbi árstopos termékek is szerepeltek.

Fotó: Unió COOP

A forgalom az év utolsó hónapjaiban érezhetően lelassult, a tendencia sajnos a 2025. évben is makacsul tartja magát, és sajnos nemzetgazdasági szinten is jelentősen elmarad a várakozásoktól.

A tavalyi év boltfelújítási munkálatai megvalósultak, négy üzletünk 2-4 hetes zárvatartás mellett újult meg, két üzletben volt 2-3 hónapig tartó teljes körű felújítás, és egy új üzletet nyitottunk Diósgyőr városrészen, egy korábban bezárt üzlet megvásárlását és teljes felújítását követően.

A pékségeink és Nógrádi Ropi üzemeink energiahatékonyság-fókuszú felújítása is megtörtént a 2024-es évben, napelemes rendszerekkel, kiserőművekkel igyekszünk még fenntarthatóbbá tenni az üzemeinket, de természetesen a boltjainkat is. A 2024-es év végére 73 üzletünkön volt napelem, ami 15-20 százalékban tud hozzájárulni energiaköltségeink csökkentéséhez. Idén további 11 üzletünket fogjuk ellátni napelemmel. A hűtő- és fűtőrendszereinket is fejlesztjük, hogy ezzel is még környezettudatosabban és költséghatékonyabban tudjunk működni. 

Fotó: Unió COOP

A boltmegújítási programunkat tovább folytatjuk a 2025. évre is, amelynek a legfőbb célkitűzése a folyamatos megújulás, mert hisszük, hogy korszerű, modern, színvonalas és szép környezetben lehet és kell minden vevőt kiszolgálni, teljesen függetlenül attól, hogy városban van-e az üzletünk, vagy egy kisebb településen. Maximálisan arra törekszünk, hogy a vásárlóinkat minden üzletünkben ugyanazon arculat várja, az üzlet méretétől függetlenül. Felszereltségben, minőségben is azt képviseljük, hogy minden boltunkban azonos, magas színvonalat kapjon minden vevő. Szeretném kiemelni, hogy a vármegye több településén csak a mi boltunk van jelen, így is segítve az emberek mindennapjait.

Fotó: Unió COOP

A 2025. március 17-től az élelmiszertermékekre bevezetett, és a május végi döntés alapján augusztus 31-ig meghosszabbított árrésstop az elmúlt években más a sokadik olyan intézkedés, amely rendkívül megnehezíti a működésünket. A jogszabály olyan termékkategóriákban kötelez 10 százalékos mértékű árréssel történő forgalmazásra, melynek a költségigénye nagyságrendekkel meghaladja azt, azaz ezen termékköröket jelentős veszteséggel kell hogy forgalmazzuk. A vegyi termékekre bevezetetett árrésstop ugyan nem kötelező ránk nézve, de amennyiben azt szeretnénk, hogy a vevőink továbbra is nálunk vásárolják meg ezen termékeket, akkor természetesen nekünk is csökkentenünk kell az árainkat, emiatt gyakorlatilag ugyanúgy érvényesül, mintha ránk is kötelező lenne.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.