A fővárosban sokszor nemcsak hogy nehéz taxihoz jutni, de ráadásul van, hogy az előrendeléseket már nem is fogadják be a társaságok – nyilatkozta a Növekedés.hu-nak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. Ezt a szolgáltatást egyre több fuvarszervező vezeti ki a portfóliójából.

Teszi ezt pontosan azért, hogy minél hatékonyabb legyen az autók kihasználtsága, és minél több fuvart tudjanak azok a taxik is teljesíteni, amelyek sokszor 15-20 percig várakoznak üresen egy-egy előrendelés alkalmával a megrendelési címeken

– mondta el az elnök.

A személyszállítás jelenleg nem épp vonzó terület. Magyarországon van, hogy 6-8 millió forint saját tőke sem elég ahhoz, hogy taxiengedélyhez jusson egy új szereplő. Ebben a környezetben a taxisok egy része más utakon indul el: van, aki szakmát vált, mások inkább feketén vágnak bele a személyszállításba. Az év végi nagy forgalom után mostanság ráadásul már inkább az a jellemző, hogy Budapesten egyre több a szabad kocsi, mivel több a taxi, mint az utas. A taxizás hamarosan drágulni fog, de hogy pontosan mennyivel, az még nem dőlt el. Az egyeztetéseket januárban folytatják.

A következő hetekben egy olyan javaslatot fogunk letenni az asztalra, amely legalább erre az évre garantálja a hatósági ár optimális és az utasok által is elfogadható mértékét

– közölte Metál Zoltán.