Multifunkcionálissá váló otthonukba egyre többen választanak intelligens megoldásokat, a kereslet növekedését jelzi, hogy az okosotthon-megoldások tematizálják a közösségi médiát, látványosan megnőtt a témában posztolók és hozzászólók száma – állapította meg 1,6 millió internetes reakció tartalma alapján az új generációs online piacelemező cég, a D-TAG reprezentatív kutatása, amelyet a Chameleon Smart Home Zrt. megbízásából végeztek.
– mutatott rá a megváltozott felhasználói igények hátterére az okosotthon-megoldásokat kínáló magyar startup, a Chameleon Smart Home Zrt. alapítója, Szarvas Péter. Egyre fontosabbak lesznek az automatizált kényelmi és biztonsági megoldások, a társasházakban pedig megnő az igény a közösségi funkciók beépítésére. Az irodaházakkal kapcsolatban is új elvárások merülnek fel, az automatizált intelligens épületek felé terelve a fejlesztőket.
Mindezek miatt a nemzetközi dinamikát meghaladva
A D-TAG március és szeptember között végzett kutatása szerint a Covid hatása a smart home piacra tetten érhető: az intelligens megoldások közül a biztonság és a távoli hozzáférés került szóba a leggyakrabban, az említések 21,9 százalékában. Ezt követte a szórakozás 11,4 százalékkal és a világítás 9,8 százalékkal, az árazás csak a negyedik helyig jutott. Kiderült, hogy a legnagyobb félelmet az okozza, hogy a rendszer feltörhető, és kompromittáló adatok kerülhetnek illetéktelen kézbe. Az efféle félelmek megszüntetése új feladat a gyártóknak.
A posztok tartalma jó előrejelzést adhat a jövőbeli igényekről, a fejlesztési és kommunikációs irányokról. Szeptemberben a legnagyobb gyártók (Google, Apple, Amazon) bejelentették, hogy 2021 elején életbe lép a közös szabvány (Connected Home over IP), amellyel lehetővé válik a smart home rendszerek és a különböző IOT-eszközök közötti kommunikáció. Ezzel a legnagyobbak igazolták vissza azt az üzleti modellt, amelyet a Chameleon kezdettől követ, és a kutatás is alátámasztotta: az embereknek fontos, hogy az okosotthonuk a gyártók rendszereitől függetlenül fejlődhessen.