Az Etele Pláza felmérésében közel ötszáz válaszadó osztotta meg kuponos vásárlási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében az Etele Kuponnapok apropóján. A megkérdezettek közel kétharmada (62 százaléka) legalább havonta egyszer igénybe veszi a kuponokat, 29 százalékuk pedig hetente felhasználja ezeket bevásárlásaikor. A plázákban leginkább ruhára és cipőre, élelmiszerre, valamint tisztítószerekre és szolgáltatásra, például mozijegyre vagy edzőtermi bérletre váltják be a kedvezményre jogosító utalványokat. Egy kuponos vásárlással a kitöltők harmada 3-10 ezer forint közötti összeget takarít meg, minden negyedik nyilatkozó pedig tízezer forintnál is többet spórol.

LUS_0713_
A plázázók akár kisebb teljesítménytúrának megfelelő gyaloglásra is hajlandók a kuponos akciókért.
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A vevők harmada bármikor sorban állna az üzletekben azért, hogy a kuponakció keretében kedvezménnyel vásároljon, míg a látogatók fele csak akkor várakozna, ha elég nagy az árengedmény. A válaszadók 13 százaléka ugyanakkor kizárólag abban az esetben szánná rá magát az álldogálásra, ha egy régen vágyott termékre vonatkozik az akció.

A kutatás szerint a plázázók fele általában két-három órát tölt kuponos vásárlással, 

míg harmaduk célirányosan, egy órán belül szerzi be a kiszemelt termékeket, tízből egy megkérdezett négy-öt órát sem sajnál a nézelődésre. Ilyenkor két-három kilométert sétálnak a bevásárlóközpontban, de a válaszadók közel harmada három-öt kilométer közötti távot is megtesz az akciók kedvéért.

Kuponokkal, ajándékforintokkal csábítják az ügyfeleket a bankok

A 2023-as év tapasztalataiból kiindulva, jó eséllyel 2024 is komoly banki kedvezményeket hoz majd a lakossági ügyfelek számára a napi pénzügyekben. A számlanyitási pénzjóváírás rövid távon, az olcsó alapszámla hosszú távon fialhat sokat, a kétféle kártyás pénzvisszatérítési lehetőség pedig csak fokozza az előnyöket.