Kiskereskedelem

Már most rengetek ásványvizet fogyasztunk

A hazai piacon április végéig 208,5 milliárd forint értékben adtak el a gyártók ásványvizet. Tavaly az első 4 hónapban ez csak 187,7 milliárd forint volt – derül ki a Nielsen piackutatásából.

A Nielsen piackutató felmérés szerint a teljes magyar ásványvízpiac 2018 első négy hónapjában literben 5 százalékkal, darabszámban pedig 6,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A Mizse Ásványvíz közleménye szerint a literben számolt értékesítés tekintetében a piaci emelkedés többszörösét produkálta azzal, hogy

2,7 millió literrel fogyott több, mint tavaly ebben az időszakban, ez 9,2 százalékos növekedést jelent.

A cég szerint az eladott palackjaik száma szintén meghaladta az átlagot, így számolva 8,1 százalékos volt a növekedés, ezzel a Mizse továbbra is dobogós a Magyarországon forgalmazott ásványvízmárkák versenyében. Ez a tendencia tovább erősödött, hiszen a lajosmizsei cég idén májusban várhatóan 50 százalékkal több vizet ad el, mint tavaly ilyenkor, ami egyrészt a meleg időnek, másrészt az ágazatban fellépő átmeneti vízhiánynak köszönhető.

Fotó: AFP

2018. április végéig az összesen értékesített ásványvíz Magyarországon 332 millió liter volt, ami 222 millió palackot jelent. A Nielsen szerint

a hazai piacon április végéig 208,5 milliárd forint értékben adtak el a gyártók ásványvizet – tavaly az első 4 hónapban ez csak 187,7 milliárd forint volt –, és az értékbeli növekedés nagyobb volt, mint a literben vagy darabban számított.

fogasztás Nielsen ásványvíz Mizse
Kapcsolódó cikkek