Komoly tervei vannak a BMW-nek
A vállalat világszerte 2,125 millió BMW márkájú autót értékesített tavaly, 1,8 százalékkal többet, mint 2017-ben és ezzel új eladási rekordot állított be. A tulajdonában lévő Rolls-Royce és Mini márkákkal együtt
a BMW AG 2,49 millió autót értékesített tavaly, 1,1 százalékkal többet az előző évinél.
A cég, prémium kategóriás versenytársaihoz hasonlóan, elsősorban a kínai piacnak köszönhette eladásai növekedését. Kínában 7,7 százalékkal, 640 ezerre növelte eladásait BMW márkájú autókból.

Pieter Nota értékesítési igazgató az eladások „csekély mértékű” további növekedését jelezte az idei évre a luxusautók iránt erősödő keresletnek köszönhetően, elsősorban Kínában és az Egyesült Államokban.
Annak ellenére is, hogy a két ország közötti kereskedelmi ellentétek „nagy kihívást jelentenek” az autóértékesítések szempontjából
– mondta.
Eladásai növekedése ellenére a vállalat tavaly nem érte be a prémium kategóriában 2,3 millió autó eladásával világelső Mercedest. A harmadik helyen a luxusautók rangsorában az Audi állt 1,8 millió autó eladásával.
Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója 2020-ra tűzte ki célul a Mercedes megelőzését a prémium kategóriás autók világpiacán.


