Hároméves gyerekek a célpontban
A Camp Inc. nevű, gyermekjátékokat forgalmazó bolthálózat online piacán a gyerekek már felnőtt felügyelete nélkül is vásárolhatnak.
A New York-i székhelyű játékkereskedő egy merőben új – és sokak szemében aggályos – fejlesztéssel próbál nagyobb szeletet kihasítani a tavaly 25 milliárd dolláros forgalmat lebonyolító amerikai játékpiacból. A Camp Inc. online áruházában hétfőtől már az írni-olvasni sem tudó gyermekeknek is lehetővé teszi a vásárlást. A platformon a szülők állíthatják be a keretösszeget és a szállítási adatokat, de a válogatást és magát a vásárlást már a gyerekek végzik. A cég azzal reklámozza a szolgáltatását, hogy az szabad teret ad a gyermekeknek, de kérdésekkel segíti is őket a számukra legmegfelelőbb játék kiválasztásában, ráadásul – állítják – a pénz értékére is megtanítja őket. Korábban az Amazon is indított hasonló szolgáltatást, de az idősebb, 13–17 év közötti gyerekeket célozta meg a fejlesztéssel, amely abban is különbözik a Camp rendszerétől, hogy a vásárlás véglegesítése előtt a szülő jóváhagyását kéri. A cég vezetése azt állítja, a szolgáltatásuk mindenben megfelel a kisgyermekek online adatvédelméről szóló szövetségi szabályozásnak. Lépésével a Camp egyébként a piacon egyre látványosabban érvényesülő trendet követi.


