Hódmezővásárhelyen nyitott új áruházat a Media Markt – közölte a társaság. Egy úgy nevezett shop-in-shop (sis) áruházról van szó, amit a Tescóval közösen valósítottak meg. Ez lényegében azt jelenti, hogy a Media Markt a Tesco üzletterében, de különállóan működik, miközben a Tesco maga nem árul műszaki cikkeket.

Tesco, Media Markt
Így néz ki a Tesco és a Media Markt shop-in-shop boltja Hódmezővásárhelyen. Fotó: Judy / Media Markt

A hódmezővásárhelyi bolt az eddigi legnagyobb alapterületű sis-egység, közel ezer négyzetméteren várja a vásárlókat. De nem az utolsó: 

a Media Markt tovább terjeszkedik és még az idén két egység átadását tervezi.

Ezek is a Tesco hipermarkettel közösen megvalósított üzletformában működnek majd. Így pedig összesen tizenhétre bővül a 2016 óta létező sis-hálózata a legnagyobb magyarországi műszaki áruháznak. A korábban már megnyílt egységekhez hasonlóan, a műszaki áruház Hódmezővásárhelyen is saját munkatársakat alkalmaz. Az ígéretek szerint az idén összesen több min 40 új munkahelyet teremtenek.

Mi az előnye a Media Markt és a Tesco összefogásának?

A tapasztalatok és mérések is igazolják a modell sikerességét: az adott településeken a Media Markt beköltözésével megnőtt a Tesco vásárlóinak száma, ugyanakkor az ilyen üzletek forgalmának aránya is nőtt a műszaki áruházlánc összes értékesítési forgalmán belül. „A 2022-es év ismét megmutatta, hogy van egy nagyon határozott igény a fizikai áruházakra, amit az online vásárlási lehetőségek terjedése nem tud felülírni. A jelenlegi gazdasági környezetben különösen fontos, hogy a vásárlóink a lakóhelyükön vagy ahhoz nagyon közel tudják megvásárolni a számukra fontos műszaki cikkeket, akár az élelmiszer-vásárlásukkal egybekötve” – összegezte Környei Ágnes, a MediaMarkt „Shop-in-shop” áruházainak operatív igazgatója.

Kész a friss összehasonlítás az árakról: egyértelmű, melyik bolt most a legolcsóbb, de feltűnt egy rivális, akire senki nem számított

Totális fordulat állt be a kiskereskedelemben – ez a tapasztalata az árfigyelő első két hetének. Vége a diszkontok uralmának, a hipermarketek kínálják a legalacsonyabb árakat. Kérdés, meddig marad ez így.