A Tesco ezután maga gondoskodik munkavállalói megfelelő egészségi állapotáról, a szupermarketlánc szerződést kötött a YuLife szolgáltatóval 310 ezer dolgozója és közvetlen családtagjaik azonnali orvosi ellátására. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a jogosultak bármikor kérhetnek időpontot a virtuális rendelésre, a YuLife-fal szerződött háziorvosok pedig a lehetős legrövidebb idő alatt a felveszik velük a kapcsolatot a távdiagnózis és a terápia felállítása érdekében. 

Bournemouth,uk,April,17,,2020,Tesco,Carries,Out,Home,Deliveries,During
A Tesco 310 ezer dolgozója és közvetlen családtagjaik forródróton kapnak orvosi segítséget.
Fotó: Ajit Wick

A szolgáltatás nonstop, azaz egy éjjeli rosszullét esetén is azonnali a segítségnyújtás. 

A YuLife háziorvosaival telefonon és videócseten lehet majd konzultálni, a felírt gyógyszereket pedig aznap ki lehet váltani a patikában, de igény szerint házhoz is viszik. A háziorvosok a nem egyértelmű esetekben szakrendelésre küldhetik a pácienst. 

A YuLife és partnere, a Health Hero a sürgősségi ellátáson kívül más szolgáltatásokat is nyújt, így például alvásterapeuták, táplálkozási szakemberek, tanácsadók, fitneszedzők és fizioterapeuták segítségét is igénybe tudják venni a Tesco dolgozói.

Ez egy közvetlen, megtérülő kollégáink egészségébe

mondta a Reutersnek James Goodman, a Tesco humánerőforrás-igazgatója. A Tescónak a gondoskodás a humán szempontok mellett gazdaságilag is megéri, ugyanis betegség, baleset esetén nem kell az alkalmazottait az indokoltnál hosszabb ideig nélkülöznie. Azaz minimalizálhatja a kieső munkaórák számát.

Az Egyesült Királyság legnagyobb magánkézben lévő munkáltatójaként ismert kiskereskedelmi lánc csütörtökön bejelentett lépése amellett, hogy terhet vesz le a Nemzeti Egészségügyi Szolgálat (NHS) válláról, egyben súlyos kritikát fogalmaz meg az egészségügyi ellátás színvonaláról. 

British nurses strike continues over pay and working conditions
Májusban is tüntettek az NHS túlterhelt dolgozói jobb munkakörülményeket, magasabb bért követelve.
Fotó: Anadolu Agency via AFP

Az időzítés is ünneprontással ért fel, hiszen a második világháború után létrehozott NHS épp szerdán volt 75 éves. A brit egészségügy amúgy krónikus szakemberhiánnyal küzd, amelynek a kezelésére épp a napokban hirdetett másfél évtizedre szóló egészségügyi reformprogramot Rishi Sunak konzervatív kormánya, 2,4 milliárd fontos induló kerettel. Ez azonban csak évek múltán hozza meg első gyümölcseit.

Az egészségügy leterheltségével a koronavírus-járvány idején szembesülhettek igazán a britek, s a helyzet odáig fajult, hogy ma már sokan nem tudnak időpontot kapni a helyi háziorvosuknál, amikor szükségük van rá, és a kórházi kezeléseknél is hosszú várólisták alakultak ki.

A Health Hero által végzett kutatás kimutatta, hogy tavaly a biztosítottak 84 százalékának volt olyan problémája, amellyel a háziorvosához kellett fordulnia, de csak 53 százalékuknak tudtak aznapra konkrét időpontot adni a rendelőkben. A helyzet súlyosságát jól jelzi, hogy az NHS adatai szerint 

Angliában havonta közel ötmillió beteg vár több mint két hetet egy háziorvosi időpontra.

A brit továbbra is feszes, a munkaadók rá vannak kényszerülve, hogy magasabb bérrel, jóléti csomagokkal, bónuszokkal édesgessék magukhoz a dolgozókat, illetve láncolják magukhoz őket. Szakértők szerint a Tesco példáját így-vagy úgy, de követni fogják a riválisai is.