A magyarországi hanglemezpiacra immár csaknem egy évtizede a kommersz popzene nyomasztó túlsúlya jellemző, a komolyzene és a dzsessz eladási mutatói katasztrofálisak, bár a kelet-európai régióban még így is jónak mondhatók. Nyugaton azonban merőben más a helyzet: Cannes-ban, a 35. Midemen a komolyzene, a world music és a dzsessz ugyanolyan fontos szerephez jut, mint a pop. Sőt: a Midem Classical Awards díjkiosztásának köszönhetően a klasszikus zene szerepe jelentősen felértékelődik. A klasszikus műfaj képviselői a fesztiválpalotán belül már önálló épületben várták a szakmai közönséget és a potenciális kereskedelmi partnereket, bár az igazi nagy üzletek nem a palotában, hanem szállodai szobákban és kávéházak teraszán köttetnek.
A legnagyobb multinacionális kiadóbirodalmak -- BMG, EMI, Sony, Universal, Warner -- az egész világot behálózó terjesztőhálózatuk révén bárhová eljuthatnak, ám a kisebb, független kiadók működését hosszabb időszakra meghatározza, milyen fogadtatásra találnak a Midemen. "A Hungaroton még ma is érzi annak a pozitív hatását, hogy két éve Szabadi Vilmos és a Rádiózenekar Dohnányi-művekből készült felvétele nyerte a tekintélyes Classical Awards kategóriadíját" -- mondja Hollós Máté, a Hungaroton igazgatója. Az egykor monopolhelyzetben lévő, majd a rendszerváltást követő pénzügyi válság után ismét magára találó hazai kiadó az idén is sikeresen szerepelt a Midemen: Hummel, Liszt és Tessarini műveiből, illetve Bartók és Kodály népdalfeldolgozásaiból világpremierként kiadott lemezeiket nagy tetszéssel fogadta a szakma. Szintén komoly érdeklődés övezte a Fonó Records bemutatkozását: Sebestyén Márta és a Muzsikás világsikere Nyugaton is izgalmassá tette az autentikus magyar népzenét.
A Hungaroton és a Fonó sikere azt példázza, hogy a nem kommersz műfajokban (klasszikus, etno, dzsessz) felértékelődött a függetlenek szerepe. Közülük az idei Midemen a németek, az olaszok, a svájciak és a skandinávok tűntek különösen erősnek. A "dotkomcégek" mélyrepülése ugyanakkor a zeneipart is elérte: az MP3-mal foglalkozó vállalatok az idén alig-alig kerültek reflektorfénybe. Az érdeklődés középpontjában volt viszont egy új hanghordozó, a Teldec által bemutatott DVD audio, amely néhány éven belül átveheti a CD szerepét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.