Egyelőre nem készült olyan lista, ami az oktatási információkat tartalmazó portálokat rangsorolná, tény azonban: egyre több cég és szervezet jelentet meg oktatási információkat -- nem titkoltan üzleti céllal. A Pálya.hu internetes portálja is üzleti alapon működik, bevételük reklámozásból, valamint oktatással kapcsolatos termékek értékesítéséből származik. Tímár Miklós, a Pálya.hu ügyvezető igazgatója elmondta: az oldalt naponta átlagosan 2500-an látogatják, de ez a szám a felvételi csúcsidőszaknak számító februárban elérte a napi 5500-at, ami már a hirdetők érdeklődését is felkeltette, ezért az idei évben már több tíz millió forintos bevétel szerepel az üzleti tervben.
Külön oktatási oldalt hozott létre az Index is. Ezen főiskolai, egyetemi jegyzetek, valamint a felvételikkel kapcsolatos információk találhatók meg -- mondta Gerényi Gábor szerkesztő. A napi néhány ezres felhasználói létszám jelenleg eltörpül a lap 180-200 ezres látogatottsága mellett. Jelenleg matematikából helyezik fel az érettségi tételeket, a jövőben pedig a pályaválasztók számára a szakirányok közötti döntést segítő tesztek kerülnek fel az oldalra.
A közoktatással kapcsolatos információközlés mellett elsősorban az oktatási szolgáltatásokat vásárló cégek tájékoztatásával foglalkozik a Magyar Oktatási Tájékoztató (MOT). Szenes Nicolette elnök-ügyvezető elmondta: a vállalatok részéről egyre nagyobb az igény a szakmai, nyelvi, számítástechnikai stb. továbbképzések iránt. Az internetes oldalt működtető alapítványt a tanfolyamokat legnagyobb számban kínáló oktatási intézmények támogatják, a bevételek egy része hirdetésekből származik, amelyet az alapszolgáltatásnál részletesebb információk felhelyezéséért kell fizetnie a megrendelőknek.
Az oktatással foglalkozó állami intézmények elsősorban a velük kapcsolatos információk, valamint kutatási eredményeik publikálására használják a világhálót. Az Országos Közoktatási Intézet honlapján található az Új Pedagógiai Szemle internetes változata is. Bár a látogatók száma meghaladja a heti 50 ezret, közszolgálati intézményként nem jelentetnek meg fizetős hirdetéseket. A középiskolások hetente közel 1,5 millió oldalt néznek meg az Írisz-Sulinet honlapról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.