Ferrari, Jaguar, Renault, Toyota -- a cégek együtt jövőre új korszakot nyitnak a Forma--1-ben, miután a 2002-ben induló 12 csapat közül négyen teljesen gyári egységként állnak majd rajthoz. A motorgyártók tulajdonrészszerzése évek óta folyik az autósport királykategóriájában, ahol az évről évre emelkedő költségek biztosítására a visszavonuló dohánygyárak helyett új szponzorok és új közönségrétegek bevonása a cél.
A McLaren második tesztpilótája jövőre várhatóan egy 28 éves ír versenyző lesz. A tesztpilóták nevét -- különösen, ha azok még sosem szerepeltek az F--1-ben -- kevesen jegyzik, hogy az esetleges szerződés híre mégis bejárta a világsajtót, annak köszönhető, hogy az érintett történetesen egy nő, Sarah Kavanagh. Hosszú évek után ő lehet az első hölgy az autósport csúcsszintjén, és máris mint az új évezred első leendő F--1-es pilótanőjeként emlegetik.
A száguldó cirkusz ki van éhezve a hölgyekre: a versenysorozat szervezési és működési költségvetése, a csapatok büdzséje évről évre emelkedik, miközben az autósportból lassan kivonulnak az évtizedeken át legfontosabb szponzorként jelen levő dohánygyárak. Az egyik megoldás a bevételek növelésére új közönségrétegek és ezáltal új támogató cégek megnyerése lehet. Nem véletlen, hogy a pilóták nemzetisége immáron sokkal nagyobb szórást mutat, mint tíz éve. Mielőtt Michael Schumacher 1991-ben feltűnt volna a Belga Nagydíjon, a száguldó cirkusz ura, Bernie Ecclestone éppen azon sopánkodott, hogy az újraegyesített Németország több mint 80 milliós lakossága egyetlen honfitársának sem drukkolhat. Mára négy német versenyző is rója a köröket, és aligha véletlen, hogy a Minardi egy maláj pilótát szerződtetett az idény utolsó vernyeseire, a Prostnál pedig -- első kelet-közép-európaiként -- a cseh Tomas Enge helyettesített. Ehhez képest egy nő pilóta nem csak egy ország vagy régió rajongói, hanem világszerte az összes nő érdeklődését felkeltheti: ha pedig a nézők között kimutathatóan megnő a gyengébb nem aránya, akkor olyan, eleddig az F--1-től távol maradt, de hirdetésre sokat költő cégek tűnhetnek fel, mint az illatszer-, vagy éppen a mosóporgyártók.
Az F--1-ben hirdető ágazatok az elmúlt években is sokat változtak: az autók egyre nagyobb felületét foglalják el az információtechnológiai és a pénzügyi szektor képviselői, elég csak a Williams csapatra gondolni, melynek két fő támogatója a Compaq és az Allianz. A legnagyobb pénz azonban az elmúlt években már a motorgyártóktól érkezett: míg az elmúlt évtizedekben lényegében egyetlen gyári csapat, a Ferrari szerepelt a mezőnyben, jövőre már négy ilyen istállóval kell számolni. A Ford már korábban megvette az alig néhány évet élt Stewart-istállót, és Jaguar néven szerepel. A Renault 2000-ben vette meg a Benetton-csapatot, és a jövő szezontól a divatcég neve el is tűnik az immáron ugyancsak gyári csapatként induló egységből, a Toyota pedig önálló, 12. istállóval vág neki a következő szezonnak. A motorgyártók előretörését jelzi az is: a két legendás angol "magáncsapatban", a McLarenben és a Williamsben egyaránt német cégek, a Mercedes, illetve a BMW szereztek meghatározó vagy többségi tulajdont.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.