BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Látatlanban vett mozidarabok

Egyelőre nem hoztak eredményt az egy hónapja tartó tárgyalások a német filmforgalmazó, a Kinowelt Rt. jövőjéről, a cégnek ugyanis az év végéig 500 millió márkát kellene előteremtenie. Ha a vezetőknek nem sikerül megegyezniük valamelyik nagy bankkal, lehúzhatják a "rolót". A Financial Times Deutschland (FTD) szerint nincs sok remény, hiszen a Kinoweltnek nincs pénze filmvásárlásra. A Kinowelt 1999 nyarán vett meg egy filmcsomagot 300 millió dollárért. Az összeg felét kifizette, ám a másik feléhez bankgaranciára lenne szüksége, amit azonban eddig nem kapott meg.

A Kinowelt Rt. idei első félévi adatai szerint a vállalat vesztesége nagyobb volt, mint a forgalma. Az adózás előtti veszteség 161,9 millió euró volt, s bár a forgalom az előző, azonos időszakhoz képest 6,2 százalékkal növekedett, ez így is csak 118,6 milliót tett ki.
A német Kinowelt információink szerint úgy próbált európai piaci pozíciókat szerezni, hogy csomagban, látatlanban megvásárolta az amerikai független stúdió, a New Line új filmjeit. A New Line néhány produkciójával a Flamex korábban jelentős összegeket tudott keresni, minden bizonnyal erre alapozta a Kinowelt vezetősége, hogy csomagban mert vásárolni filmeket. Igaz, így olcsóbban jutott hozzá sok produkcióhoz, úgy tetszik azonban, ez nem vált be.
A Kinowelt kelet-európai leányvállalatokat is létrehozott az általa megvásárolt produkciók forgalmazására. Magyarországon 2000. január 1-jén indult a Kinowelt Hungary Kft., amelyet a német részvénytársaság leánycége, a berlini Kinowelt International Kft. és a Budapest Film Kft. hozott létre budapesti székhellyel, a berlini cég részesedése 51 százalék. A magyar partner a Budapest Film Rt.-hez tartozik, amely az egyik legjelentősebb magyar filmes vállalkozás. A fővárosi Art-mozik jó részét a Budapest Film üzemelteti, s forgalmazóként szintén az európai és hazai értékek állnak a középpontban.
A Kinowelt Hungary Kft. indulásakor, 2000-re körülbelül hárommillió márkányi forgalmat, a következő két esztendőre 20-25 százalékos növekedést terveztek. A tervek szerint már az első évben pozitív eredményt kellett elérniük; 2000-ben 25 filmmel -- főként New Line-produkciókkal -- akartak indulni. Az első évben veszteséges volt a cég, talán mert nem jöttek az átütő sikerfilmek. Pedig szakmai szempontból jó volt az indulás, hiszen a telített magyarországi piacon az első évben 6 százalék lett a Kinowelt Hungary részesedése.
Szép reményű vállalkozásként indult tehát a Kinowelt International, amely egész Kelet-Európára kiterjedő hálózatot akart kiépíteni, minden országban önálló céggel, s úgy akart filmeket vásárolni, hogy a németországi jogokhoz azonnal megvásárolja a kelet-európai forgalmazói jogokat is. Márpedig ez 300 millió fős piacot jelent. De az első Magyarország, majd Lengyelország és Bulgária után a többi országban különféle nehézségek miatt nem sikerült önálló céget létrehozniuk -- noha a csomagban megvett filmek jogait már megvásárolták a régió országaira is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.