A GM AUTOnomy névre keresztelt tanulmányautójával arra törekszik, hogy az üzemanyagcellák adta lehetőségeket kihasználva újítsa meg az autó felépítését. A változás radikális: a jármű alapja egy nagyméretű gördeszkához hasonlít. Ebbe a szokásosnál kissé vaskosabb alvázba viszont már be van építve az üzemanyagcellás meghajtás és a teljes erőátvitel. Mindez azt eredményezi, hogy az ilyen alapra épített autónak nincs szüksége motorházra, mivel az abban hagyományosan elhelyezett alkatrészek többsége bekerült az alvázba.
Ez soha nem látott lehetőségeket nyit meg az autótervezésben. Egy ilyen járműben a vezetőnek nem kell a motor felett átnéznie, annak helyét akár teljes egészében különböző intelligens ütközésgátló berendezésekkel lehet ellátni. A GM másik újítása ugyanakkor az, hogy a kormányzást, a gázadást és a fékezést nem mechanikus módon, hanem vezetéken keresztül vezérli. Elvileg a vezető oda ül az autóban, ahova akar, még a hátsó ülésről is irányíthatja az autót.
Az amerikai gyártó változtatásainak azonban talán a legnagyobb előnye az lesz, hogy a gyártást a mainál sokkal gazdaságosabbá teszi. Szakértők ebből a szempontból egyenesen "kvantumugrásról" beszélnek, és a gördeszka alvázat Henry Ford T-modelljének megjelenéséhez hasonlítják. A legtöbb kulcsfontosságú alkatrészt tartalmazó gördeszka alap sorozatgyártása jelentősen csökkentheti a költségeket, a kötetlen forma pedig lehetőséget ad arra, hogy a legváltozatosabb karosszériákat könynyen ráhelyezzék.
Az üzemanyagcellás - de egyelőre még hagyományos felépítésű - autók iránti kereslet közben világszerte nő. A Ford 2004-ben tervezi korlátozott számban piacra dobni a Focus ilyen változatát, és a megoldás egyre kedveltebb az autóbuszos teszteknél is. Az amerikai gyártókat segíti, hogy a környezetkímélő megoldás kutatás-fejlesztési programjait a költségvetés támogatja, a három nagy tengerentúli autógyártó 1994 óta öszszesen közel egymilliárd dollárt kapott erre a célra. Az üzemanyagcellás autók tömeges elterjedésére szakértők szerint még mintegy tíz évet kell várni, de számuk már jelentős lesz öt éven belül is.
Új autóépítési elképzelésekkel jelent meg a General Motors (GM) a detroiti nemzetközi autókiállításon. Az amerikai cég elképzelései szerint a jövőben a tervezőknek sokkal szabadabb kezet adhatnak, ha a mai belső égésű motorokat a hidrogénnel működő és vizet termelő, úgynevezett üzemanyagcellás rendszerek felváltják - írja a CNN. Az autómotorok fejlődésében ez a váltás már régóta ismert, ma azonban csupán a megszokott, hagyományos karosszériákon belüli motorcserére szorítkozik az újítás. MUNKATÁRSUNKTÓL-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.