Hazánkban a nyári szezon végén a négynapos Moziünnep volt kiváló hatással a filmszínházak látogatottságára: az ország 44 településén, összesen 86 moziban több mint 545 ezren, a tavalyihoz képest 25 százalékkal többen váltottak jegyet a Moziünnep vetítéseire. Körülbelül 200 filmre – köztük több bemutatóra és premier előtti alkotásra – lehetett kedvezményes belépőt venni, ezek közül a legdrágább is csak 360 forint volt. Tamás Dorka, a rendezvény sajtóreferense a Világgazdaság kérdésére elmondta: a legsikeresebb mozi 56 ezer látogatóval a budapesti Palace Westend volt, vidéken (több mint 30 000 nézővel) a győri Cinema City bizonyult a legsikeresebb helyszínnek.
Kiss Zsuzska, az SPI PR-menedzsere lapunknak elmondta: a Moziünnep kiváló alkalom arra, hogy megismertesse a következő fél év filmtermését, hiszen a kihelyezett plakátok, a bemutatott előzetesek azokhoz is eljutnak, akik egyébként nem látogatják a filmszínházakat. Ezenkívül premier előtt láthatták a nézők a NEXT című alkotást, amelyre már elővételben elkelt az összes jegy. A forgalmazók ezek mellett túl sok haszonra nem tehettek szert, hiszen annyira olcsó volt a jegy, hogy ebből nem sok bevételük származott. De augusztus vége előtt is akadtak olyan filmszínházak, amelyekben 500 forint alatt lehetett mozizni, ilyen volt például a budapesti Uránia, amely 480 forintért kínált főként európai, köztük magyar alkotásokat.
Nem csupán a nyár, hanem az év legsikeresebb produkciója eddig a Harmadik Shrek, amely a június 14-i bemutató óta több mint 356 ezer fővárosi nézőt, országosan pedig már fél hónap alatt félmillió látogatót vonzott. A tengerentúli bemutató utáni első hétvége eredménye is érdekes: többen váltottak jegyet a harmadik részre, mint minden idők legnagyobb bevételt hozó animációs filmjére, a Shrek 2-re, amely eddig több mint 920 millió dollár bevétellel büszkélkedhet, miközben a film költségvetése 70 millió dollár volt. A Harmadik Shreket egyébként több mint négyezer amerikai moziban kezdték egyszerre vetíteni, és már az első hétvégén 121,6 millió dollár bevételt hozott.
A hazai sikerlista második helyét a Harry Potter és a Főnix Rendje szerezte meg, ez egy hónap alatt 278 ezer nézőt csábított a budapesti mozikba. Az 5. rész költségvetése 150 millió dollár volt, ötvennel többe került, mint a L’ecsó című animációs vígjáték, amely augusztus 2-i magyarországi bemutatója óta a harmadik leglátogatottabb alkotás: a fővárosban 196 ezer nézőnél tart.
A világ számos országában egyszerre – június 27-én, szerdán – kezdték vetíteni a mozikban a Die Hard 4.0 című produkciót. Nálunk a Bruce Willis főszereplésével látható filmre a fővárosban 142 ezer mozizó volt eddig kíváncsi. Ez a produkció egyébként az amerikai filmszínházakban két nap alatt 15 millió dollárt hozott, augusztus végéig pedig még további 200 milliót.
Öt hét alatt mintegy ötvenezer néző látta az SPI által forgalmazott Férjhez mész – mert azt mondtam című filmet Diane Keaton főszereplésével, ez a film a Moziünnepen is keresett alkotás volt. A művészfilmekre szakosodott Budapest Film két legnézettebb nyári produkcióját – ez a Grindhouse és a Piaf – pedig mintegy 70 ezren látták eddig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.