Kákosy Csaba szerint sem a gazdaság jelenlegi állapota, sem a koalíciós partnerek közötti feszültség nem ad okot aggodalomra, neki pedig az a dolga, hogy markáns liberális politikát képviseljen, így nem fog népszerűség kereső politikát folytatni a tárca élén.
Azzal kapcsolatban, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség számos forrás kezelését átvette a GKM-től, Kákosy úgy reagált: a gazdaságpolitika több, mint a pénzek szétosztása, a kérdés most az, hogyan pozícionálják az országot a növekedés irányába. A válasz a miniszterjelölt szerint a reformok folytatása. Mint mondta, az egészségügyben történt előrelépés, bár az átalakítás vége még messze van, emellett csökkentették a közigazgatásban dolgozók létszámát, és ezzel növekedett a hatékonyság. Kákosy szerint a nyugdíj-, és a közlekedési reform eredményeképpen jövőre 700 milliárd forint áramlik az országba.
Céljai között említette a jelölt a digitális írástudatlanság látványos csökkentését, és a közlekedés reform végig vitelét, mint mondta, szeretné, ha ő lenne az első gazdasági miniszter, aki közép-és hosszú távú stratégiát alkot.
A vasúti reformmal kapcsolatban Kákosy úgy vélte, a MÁV egy klasszikus szocialista vállalat rossz struktúráját örökölte, és 2005-ig ez a rendszer változatlan maradt. A jövőben az állam megrendelőként köt szolgáltatási szerződés a vasúttársasággal, a magántőke pedig a személyszállítást tekintve kiegészítő szolgáltatások terén kaphat szerepet. Magyarország vasúthálózata rendkívül sűrű, ezzel együtt a kihasználtsága alacsony, ez indokolja a szárnyvonalakkal kapcsolatos vitákat – vélte a miniszterjelölt, aki szerint a Volánt is minél előbb privatizálni kell, hiszen most még rendelkezik a területi monopólium jelentette előnyökkel. 2012-ig azonban megnyílik a piac más busztársaságok számára is, így akkora a Volán értéke a birtokában lévő buszokéval lesz egyenlő.
A miniszterjelölt hangsúlyozta: az ország történetének legintenzívebb sztrádaépítésén vannak túl, az infrastruktúra fejlesztés magas költségei viszont nem tehetők felelőssé a magas államháztartási hiányért. A villamosenergia-piaccal kapcsolatban Kákosy elismerte: a nyitás mindenhol áremelkedéssel jár, azonban valódi hatásai csak később mérhetők, tovább kell menni az EU által is kijelölt liberalizáció útján. Hozzátette: gazdasági élénkítés céljából az tervezik, tőzsdére viszik a Magyar Villamos Művek, és az Állami Autópálya Kezelő társaságokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.