2009-től az Európai Unió döntése szerint minden új autót elektronikus vészhívó rendszerrel kell felszerelni. Egy uniós projekt keretében Európa hét különböző kutatóhelyén vizsgálták az ilyen rendszereket, s a bajor projektcsoport már gyakorlatban is megvalósította a kutatási eredményeket, és Straubingban bemutatott egy prototípust, amelynek e-Call a neve. Az új közlekedésbiztonsági rendszer a jövőben autósok ezreinek életét mentheti meg vészhelyzetben, a szerkezet ugyanis képes arra, hogy egy baleset után, amikor mindenki megsérült, önállóan segítséget hívjon. A szerkezet fejlesztésében a BMW és a bajor vöröskereszt működött együtt, a vészhívó rendszer a műholdas GPS-technika és a mobiltelefon-hálózat összekapcsolásával működik. A rendszer azonnal akcióba lép, amint vészhívást kap, vagy gombnyomásra, vagy a felfújódó légzsák teljesen automatizáltan a másodperc tört része alatt elindítja a vészhívást. Ahogy az e-Call elindult, a rendszer a mobilhálózaton át SMS-t küld a legközelebbi mentőközpontba. Egy másik adatcsomag – amely a GPS-navigációs rendszerről működik – informálja a mentősöket a baleset helyszínéről. A GPS egy képernyőn mutatja a helyszínt az autó leírásával, rendszámával és a kocsi színével együtt. Az e-Call egyúttal szóbeli kapcsolatot is képes teremteni a mentősök és a balesetet szenvedettek között, persze csak akkor, ha az utóbbiak nem vesztették el eszméletüket. Az Európai Unióban évente 43 ezren veszítik életüket közlekedési balesetben. Szakértők abban bíznak, hogy az új rendszer segítségével legalább két és fél ezer áldozat életét meg lehet menteni. BR