A cég a közleményében világosan fogalmaz: olyanok jelentkezzenek, akiknek nem csengenek idegenül a street-art, a tagging, a wikizni, a LOL, a blogger, a myspace, a Second Life, az emo, a beatbox, a skratchelés, a b-boy vagy a fejpöri kifejezések.
Az ominózus hirdetés 180 ember fantáziáját mozgatta meg. A rekordszámú jelentkező kapcsán Romet-Balla Ágnes a cég kommunikációs vezetője elmondta: a sikerhez a fogalmak helyes definiálása önmagában még kevés. Nem elég szimplán a szubkultúrák iránti nyitottság, gyakorlati jártasságot kell bizonyítani. Jó pont, ha az illető volt DJ, rendelkezik táncos múlttal, esetleg maga is ex-emo, vagy ha tartozkodik az amerikai életrajz beküldésétől, helyette viszont ír egy ars poeticát. Ha az illető DJ-nek vallja magát, nem kizárt, hogy a felvételi beszélgetésen kap egy pultot, ahol bizonyíthat. Ha kreatív elmeként mutatkozik be, mindezt bizonyítandó, előfordulhat, hogy meglepik egy extrém feladattal.
Bár Emanuele Massimo, az Apple magyarországi képviselője ilyen jellegű erőpróba elé nem állítja leendő munkatársait, a jófejséget ő is keresi a jelentkezőkben. "Ha hozzánk állásinterjúra nyakkendőben jön valaki, nem érti a céget." Sokkal inkább érti az, aki farmerben és feket garbóban állít be. Róla ugyanis feltételezhető, hogy tudja, ki az a Steve Jobs, ez esetben pedig azzal is tisztában van, hogy a cég ikonikus vezetője nemigen mutatkozik másban. Van tehát kapcsolata a vállalattal, próbál alkalmazkodni ahhoz az életstílushoz, amelyeket az Apple termékeivel üzen a fogyasztóknak.
Az öltözet, a hajviselet, a kiegészítők, a szóhasználat sok mindent elárul – húzza alá Hajagos Rita, a Motorola kommunikációs vezetője. Ő a szakmai kérdések mellett ma is szívesen váltogatja az angol és a magyar nyelvet az állásinterjún. A feszülést nem szeretjük, sem az állásinterjún, sem a munkahelyen – mondja Hajagos Rita, majd hozzáteszi, tézisük az, hogy cool teamjükbe csak egy hasonlóan cool, mindenre nyitott figura jelentekezzen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.