BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Hiteltelen a "Fair play" kampány - Követelő a kormány üzenete a szakértő szerint

Fabricius Gábor, a Repubic of Art kreatív igazgatója úgy véli, a kormány adózási morált javítani szándékozó kampánya azért nem hiteles, mert az üzenet megfogalmazója sem az.

A reklámszakember szerint a sípoló bíró főszereplésével készült kampányfilmeken keresztül a kormány csak felszólít, de nem ajánl vagy mutat fel más alternatívát - írja a Figyelő.

Igaz ugyan, hogy a negatív imázzsal küzdő kormányzatnak ehhez hasonlóan erőteljes reklámokkal kell növelnie népszerűségét, a kampány viszont nem működik abban az esetben, ha éppen az üzenet megfogalmazója küzd hitelvesztéssel.

A szakértő szerint egyrészt senki nem felel a reklámipar alapvető kérdésére: "Miért higgyem el?", másrészt a kampány nem nyújt semmit a közönségnek, csak követel.

A társadalom, és az állam közötti viszony azonban a kölcsönösségen alapul, így az ilyen egyoldalú kampány a célcsoport ellenszenvét válthatja ki. Fabricius Gábor emellett hozzáteszi: külön gondot jelent, hogy a kampány jelmondata gyakorlatilag lefordíthatatlan.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek