A megkérdezett magyarok 87 százaléka számára lényeges, hogy vásárláskor a pénzéért jó értéket kapjon. Pontosan ekkora az európai átlagos mutató is. (A globális középérték 84 százalékos). Utána másutt is, a mi országunkban is a magas minőségű márkák és árucikkek bő választéka következik. Harmadik szempont egy bolt közelsége, könnyű elérhetősége, míg negyedik a kedvező parkolási lehetőség. Az újrahasznosítható csomagolás használata egyelőre kis szerepet játszik a döntésekben.
A magyarok igényei sok tekintetben eltérnek a nemzetközi átlagtól. Honfitársaink számára különösen számítanak a minőségi márkák. Viszont más nemzetekhez képest kevésbé fektetnek súlyt a kényelmes parkolásra vagy a környezetbarát csomagolóanyagok használatára.
– A vevők elvárásai jelentősen eltérnek régiónként is, országonként is, és a kiskereskedelem növekvő koncentrációja következtében szinte létfontosságú a kereskedők számára, hogy ismerjék a fogyasztók adott országban érvényes preferenciáit - állapította meg Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója.
A magas minőségű termékek iránti elvárást legnagyobb arányban a gyorsan fejlődő gazdasággal rendelkező oroszok (93 százalék), indiaiak (79) és kínaiak (78) fogalmazták meg, valamint a lettek (79) és litvánok (77). A többi európai ország közül a magyarokat megelőzik még az írek, svédek és lengyelek. Ezzel kapcsolatban a Nielsen igazgatója rámutat:
- A minőségre szinte mindenütt erős a kereslet, ami jellemző napjaink meghasonlott vásárlójára. Egyrészt vadásszák az akciókat és értéket szeretnének kapni forintjaikért. Másrészt elvárják, hogy az üzletek készleten tartsák a magas minőségű márkatermékek nagy választékát, hogy hozzájussanak kedvencükhöz. Az igényes vevők a legjobbat akarják korunk kereskedőitől. Egyazon fogyasztó szeretné megkapni egyes termékcsoportokban a lehető legolcsóbbat, ugyanakkor pedig másokban a lehető legjobbat.
Mit értenek a válaszadók azon, hogy egy bolt értéket nyújtson a kiadott pénzösszegért? A Nielsen kutatásában tovább kérdezte azon vásárlókat, akik legfontosabb boltválasztási tényezőként a jó ár/érték arányt jelölték meg, hogy hogyan határoznák meg azt. A magyaroknál a tájékoztatás került az élre, hiszen a legtöbbre azt a kereskedőt értékelik, aki árait közzéteszi szórólapokon, óriásplakátokon vagy más módon. Második szempont volt, ha egy üzletnek az a híre, hogy olcsóbb, mint a versenytársak. Utána következik a különböző üzletek árainak a vásárló által történő összehasonlítása, majd – még mindig a magyar vevők nagyobb fele szerint - a sok promóció és a rendszeres árengedményes akciók.
Magyarországon a minden nap alacsony árak ígérete már kevesebbet nyom a latban. Az olcsóbb kereskedelmi márkák széles választéka ugyanúgy kisebb súlyú, mint a barátok ajánlása. A törzsvásárlói kártyák tulajdonosainak adott árkedvezményeket többen tartják lényegtelennek, mint fontosnak.
A magyar véleményektől eltérően, legtöbb európai országban az határozza meg a vásárlók számára a jó ár/érték arányt, hogy mely kereskedőnél fut sok promóció és rendszeres árakciók, valamint az, hogy egy üzlet ismert legyen olcsóságáról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.