A kutatásból kiderül, hogy szinte minden szülő (98%) szívesen vesz klasszikus terméket a gyermekének. Hogy miért? A többség szeretné, ha csemetéje is átélné a jó élményt, ami a felnőtt emlékezetében megmaradt. 32% elsősorban a bevált minőséget keresi, de minden ötödik felnőtt érvelt azzal, hogy általában előnyben részesíti a magyar terméket.
A szülők viselkedése kulcsfontosságú a régi kedvencek sorsának alakulásában –emeli ki a tanulmány,- hiszen a gyerekek közel fele általuk ismeri meg a régi dolgokat. A „szülői szájreklám” hatékonyságát mi sem bizonyítja jobban, mint a diafilmek újbóli népszerűsége. A kelet-európai sajátosságnak számító szórakozási forma a 2000-es évek eleje óta ismét felívelőben van és bár a megkérdezettek csupán 6%-a vetít otthon, a DVD-k és az internet világában ez is nagy sikernek számít.
Mit mondanak a gyerekek?
Az egyik legmeglepőbb adat, hogy a világhírű Bűvös kocka ismertsége volt a legalacsonyabb a vizsgált termékek közül. A karácsonyra ígért Macskafogó című rajzfilmről a megkérdezett gyerekek 73%-a hallott, 44%-uk elsősorban a szülőktől. Az egerek túlélésért vívott harcot bemutató klasszikust ismertségben megelőzi a DVD-n is hódító VUK, valamint a TV képernyőjén szüntelenül civódó Mézga család.
A gyerekek értékrendszerében előkelő helyen álló hagyományos magyar édességek vizsgálatakor, kiderült a gyerekek nem mindig tudják, hogy amit esznek az magyar termékként már a szülőknél is terítéken volt. Bár a megkérdezett lurkók elsöprő többsége biztosan állította, hogy a tibi hagyományosan hazai édesség, néhány nemzetközi márkát is lelkesen honosítottak!
A kutatás kimutatta: érdemes régi magyar társasjátékokat venni Karácsonyra. Tíz gyerekből nyolc nagyon szívesen próbálja ki a nagy klasszikusokat. Elsősorban, mert így nagyobb eséllyel játszhat a szüleivel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.