Élet a Marson – a NASA visszatartotta az információkat?

Miután nemrég hivatalosan megerősítették a víz jelenlétét a vörös bolygón, a találgatások arról szólnak, mit tartogat a NASA újabb jelentése, amelyről állítólag már a Fehér Házat is informálták. A kérdés: az élet lehetősége áll fenn vagy valóban találtak élőlényeket a Marson?

A hétvégén megjelenő sajtóhírek és blogbejegyzések szerint a NASA illetékesei közölték a Fehér Házzal: újabb fontos bejelentésre készülnek a Phoenix misszióval kapcsolatban. Az Aviation Week hétvégi jelentése szerint a küldetés vezetői csak a Mars múltbéli és jelenlegi lakhatóságával kapcsolatban nyilatkoznak majd.

Ugyanakkor a Mars projekt munkatársai szerint a hamarosan nyilvánosságra kerülő új információk jóval érdekesebbek, mint a víz jelenlétének híre. Az űrkutatási hivatal július 31-én közölte: az előzetes várakozásoknak megfelelően a Mars-jármű vizet talált a vörös bolygón, az említett extra információ azonban nem szerepelt a közlésben – írja a The Tech Herald.

"Ez a harmadik vagy negyedik alkalom, hogy vizet találnak a Marson" - jelentette ki egy tapasztalt Mars-kutató arra utalva, hogy a július végi közlés valójában nem sok újat hozott. A NASA a híresztelések ellenére tagadja, hogy valóban felfedezte volna az élet nyomait a Marson, akárcsak azt, hogy a nyilvánosságra hozandó jelentésről a Fehér Házat is tájékoztatták. A Phoenix kutatói leszögezték: bár a jármű képes a baktériumok jelenlétének érzékelésére, a minták elemzése során eddig erre nem került sor.

A LiveScience riportere szerint a nagy hallgatás oka, hogy a NASA a bejelentést az American Association for the Advancement of Science (AAAS) lapján, a Science-szen keresztül szeretné nyilvánosságra hozni.

Előzmények:

• Van víz a Marson

• Lenyűgöző: akár spárgát is termelhetnénk a Mars talaján

• Rejtélyes fehér anyagot vizsgálnak a Marson!

• Látogatás kétszázmillió kilométerre