A személyi sérüléses balesetek száma azonban összességében stagnálást mutat: a halálos balesetek száma nem változott, a súlyos sérüléssel járó eseteké viszont 12 százalékkal csökkent, a könnyű sérüléseseké pedig 10,5 százalékkal emelkedett.
A személyi sérüléses balesetek előfordulásában az egyes útszakaszok eltérő képet mutatnak. Míg az M0-son és az M1-esen jelentős (13,6, illetve 32,4 százalék) a csökkenés, addig az M3-ason és az M7-esen számottevő (8,9, illetve 21 százalék) az emelkedés. A forgalom nagyságát figyelembe vevő relatív baleseti mutató is a közlekedésbiztonsági helyzet javulását jelzi az ÁAK Zrt. által kezelt gyorsforgalmi úthálózaton.
Ugyanis az egymillió járműkilométerre jutó személyi sérüléses balesetek száma a 2007 első félévéhez képest 6,3 százalékkal csökkent. A szerencsétlen kimenetelű pályaesemények súlyosságát is figyelembe vevő súlyozott relatív baleseti mutató pedig 15,6 százalékos javulást jelez az előző év hasonló időszakához képest.
A balesetek kiváltó okok szerinti eloszlásában 2008 első félévében tavalyhoz képest csak csekély változás következett be. Továbbra is a figyelmetlen vezetés (25 százalék) vezeti a listát, ezt a követési távolság be nem tartása (17 százalék) követi, míg a harmadik helyet (16 százalék) a szabálytalan előzés miatt bekövetkező balesetek foglalják el.
A halálos balesetek leggyakoribb kiváltó okai a utolérés, az egyéb járműütközés, a gyalogosgázolás és a szilárd tárgynak ütközés. Érdekesség, hogy míg 2007 első félévében öt pályaelhagyásos balesetet végződött halállal, addig idén csupán egy ilyen eset volt.
Az ÁAK Zrt. a balesetek számának és súlyosságának csökkentése érdekében, az elmúlt évekhez hasonlóan, az idén is összeállította közlekedésbiztonsági intézkedéscsomagját. Ennek sarkalatos pontjai: a megbocsátó környezet kialakítása, az utoléréses és a leállósávi balesetek számának csökkentése, a biztonsági öv viselési arányának növelése, a vadgázolások csökkentése, valamint a sebességellenőrzés.
Ez utóbbi jegyében az idei tervek között szerepel, hogy rendőrségi sebességmérőket telepítenek az M0 autóút déli szektorában, továbbá sebességmérő berendezéseket állít üzembe az általa kezelt gyorsforgalmi utak mentén.