BUX 39,528.67
+0.69%
BUMIX 3,723.69
-0.65%
CETOP20 1,747.54
0.00%
OTP 8,258
+1.30%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+14.84%
-2.62%
0.00%
ZWACK 18,800
+0.80%
0.00%
ANY 1,575
0.00%
RABA 1,100
0.00%
+1.39%
-0.77%
0.00%
+1.48%
OPUS 164.4
-1.32%
-3.03%
0.00%
+0.71%
OTT1 149.2
0.00%
-1.36%
MOL 2,952
+0.68%
-0.90%
ALTEO 2,390
+0.84%
0.00%
+0.72%
EHEP 1,000
0.00%
0.00%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.15%
-2.49%
0.00%
+2.23%
+0.62%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,230
-0.65%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Kit érdekel a magyar politika?

A választópolgárok 45 százaléka egyáltalán nem követi nyomon a politikai hirdetéseket, míg 38 százaléka pártállástól függetlenül minden hirdetést figyelemmel kísér – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Média közös felméréséből.

A KutatóCentrum és a Marketing&Média közös villámkutatása rávilágított, hogy a 18-64 évesek 45 százaléka egyáltalán nem figyeli a politikai hirdetéseket, míg azoknak a többsége (69%-a), akik nyomon követik a választási kampányokat, beállítottságtól függetlenül minden politikai témájú reklámot megnéznek. Csupán 16 százalékot érdekelnek csak annak az egy pártnak a hirdetései, amellyel szimpatizálnak, és 11 százalék kíváncsi kizárólag a nagy pártokra.

A férfiakat köti le jobban a politika: 57 százalékuk kísér figyelemmel valamilyen politikai tartalmú hirdetést, míg a nőknek csupán 52 százaléka érdeklődik a téma iránt. Kort tekintve az idősebbek a nyitottabbak: az 55-64 évesek 68 százaléka legalább egy párt programjából naprakész, ebből 55 százalék minden párt kampányát nyomon követi.

A pártok programjairól a televízió és az internet szolgáltatja a legtöbb hasznos információt, minden második megkérdezett a fent említett médiumokból tájékozódik. „Az eredmények nem meglepőek, hiszen amellett, hogy a tévénézéssel átlagosan eltöltött idő Magyarországon meghaladja a napi 4 órát, ez a csatorna lehetőséget ad politikai tartalmú háttér-, vita- és beszélgetős műsorok közvetítésére is.

Ráadásul ezen a médiumon keresztül több társadalmi réteget lehet elérni, így nem csoda, ha a pártok körében népszerű eszköznek számít – értékelte az eredményeket Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatásvezetője. – Az internet népszerűségét pedig az adja, hogy ott a választópolgárok aktívan kereshetik az őket érdeklő információkat.” A szórólapokat és nyomtatott sajtót már csak a választópolgárok közel egyharmada tartja hasznos információforrásnak, 23 százalék pedig úgy gondolja, hogy a pártok programjairól semmilyen médium nem nyújt számára értékes tájékoztatást.

Míg a televízióból inkább az idősebbek informálódnak, addig az internet a fiatalok és a férfiak körében népszerűbb. A szórólapokból legnagyobb arányban a kisvárosokban, valamint a községekben és falvakban élők tájékozódnak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek