A sportműsorok női nézőinek száma megközelíti a 20%-ot. A
sportok iránti tévés vonzalom azért is meglepő, mert mindössze a magyarok 23 százaléka sportol aktívan, a nők jóval kevesebbet foglalkoznak testedzéssel, mint a férfiak.
Egyre több nő nézi például a Bajnokok Ligája, az Európa Liga - illetve a
nagy bajnokságok között a Barclays Premier League és a TIM Serie
közvetítéseit. Ugyanakkor az is megfigyelhető, hogy nézőink kedvelik az
egyéb sportágakat, így a Diamond League sorozat, a MOTO GP vagy éppen az ATP sorozat is hatalmas érdeklődésnek örvend, egy-egy kiemelkedő mérkőzés akár több százezres nézőszámot is elérhet.
A DIGI TV fogyasztási szokásainkat vizsgáló elemzése szerint: a hét második felében jut több idő a reggeli tévézésre. Megfigyeléseik szerint ekkorra megduplázódik egy-egy sportműsor nézettsége. A nézők egynegyede nő.
A sportközvetítések nézettsége azért is meglepő, mert az "átlag magyar" nem igazán szeret sportolni. Eurobarometer, az uniós statisztikai hivatal
tavalyi elemzése szerint: a magyaroknak csupán 23 százaléka sportol,
illetve végez testedzést legalább heti rendszerességgel, míg az EU
átlagában ez a mutató 40 százalék. A magyar nők "tévés sportok" iránti
vonzalma azért is meglepő, mert több nemzetközi kutatás szerint: a nők a
férfiakhoz képest kevésbé kedvelik a csoportos és egyéni sportokat. A
gyengébbik nem tagjai átlagosan heti 444 perccel kevesebbet mozognak a szabadban, 108 perccel kevesebbet játszanak csapatjátékokat, és 74 perccel kevesebb időt szánnak az egyéni testedzésre. Az amerikai Albertai Egyetem kutatói ezt korábban azzal magyarázták, hogy többnyire a nőkre hárul a gyermeknevelés, illetve a háztartás vezetése, így kevesebb idő jut sportolásra is.
sportközvetítésekre. Világgazdaság Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.