BUX 41,906.58
+1.60%
BUMIX 3,960.45
+0.94%
CETOP20 1,960.74
+2.16%
OTP 10,580
+0.71%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.33%
+2.90%
-0.20%
ZWACK 17,500
+1.74%
0.00%
ANY 1,640
+0.31%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
-0.49%
+1.89%
+0.46%
OPUS 193.2
-0.21%
-7.36%
+2.00%
0.00%
+4.39%
OTT1 149.2
0.00%
-1.99%
MOL 2,834
+1.21%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
+1.85%
+1.22%
EHEP 1,645
+2.81%
+1.43%
+1.67%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.72%
+8.53%
0.00%
SunDell 42,000
+5.53%
-2.33%
+2.65%
-4.40%
0.00%
+1.89%
+10.89%
GOPD 9,020
-27.84%
OXOTH 3,700
-2.37%
0.00%
NAP 1,226
+0.66%
-12.34%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

A jó dizájnnak is kell a cégér

A hat évvel ezelőtt magánkezdeményezésként életre hívott WAMP egy addig ismeretlen kulturális fórumot, az egyedi és kis szériás termékeket, tárgyakat kínáló dizájnpiacot honosította meg hazánkban, amely vonzó példájával mára már jó néhány követőre is talált, miközben egy nemzetközileg is ismert dizájnszervezetté vált.

A WAMP önmagát a kezdetektől fogva üzleti, kereskedelmi és kommunikációs platformként határozta meg, ahol a dizájnerekkel kialakított együttműködés révén jól követhető mintát kínál. Magukat a tervezőket is arra ösztönzi, hogy egymás között is új típusú kapcsolatokat építsenek ki, kölcsönösen inspirálják egymást. A csatlakozott tervezők részére (akiknek a száma mára elérte a 800-at) olyan nyilvános fórum, amelynek tevékenysége arra irányul, hogy a tervekből, prototípusokból termék szülessen, s az megtalálja helyét a piacon. A WAMP céljai között a tervezők munkáját, nemzetközi ismertségének növelését, a magyar tárgy- és formakultúra népszerűsítését fogalmazta meg, ezért 2008 óta éves rendszerességgel nemzetközi dizájnfesztivált szervez, ahol a nemzetközi eredmények bemutatása mellett a magyar tervezők külföldi promóciójára is komoly hangsúlyt fektetnek. A korábbi években a cseh, a holland és a finn dizájn kapott bemutatkozási lehetőséget nálunk, míg a magyar formatervezők legfrissebb eredményeivel Bécs, Berlin, Peking, New York, Torino, Lodz és Helsinki közönsége ismerkedhetett meg. Emellett részt vesznek különféle pályázati kiírásokban, sőt dizájnprojektek megvalósításával egy-egy márka marketingtevékenységét is segítik, egyedi megoldásokat kínálva komoly versenyhelyzetekben. Az elmúlt évek megbízói között szerepelt többek között a KLM, a Telenor és a Heineken is.

A WAMP a dizájn népszerűsítésével, tervezők és termékeik ismertségének és piachoz jutásának elősegítésével kezdeményező szerepet vállalt abban, hogy megmutassa a dizájnban rejlő művészeti, gazdasági és társadalmi lehetőségeket. Ennek során a formatervezés legfrissebb eredményeit közelebb hozzák a nagyközönséghez, ugyanakkor kapcsolatot teremtenek a gazdaság szereplői között. Mivel fontosnak tartják, hogy ismertté tegyék egy-egy termék tervezőjét is, bevezették a Hónap Designere díjat, az elismert alkotót pedig igyekeznek marketing- és menedzsmentszolgáltatásokkal, kiemelt megjelenési lehetőségekkel segíteni.

A hat év néhány adat tükrében: 76 vásár, 750 kiállító, 600 000 látogató, 3 dizájnfesztivál, 9 külföldi kiállítás és 4 jelentős szakmai elismerés. A további fejlődés, a folyamatban lévő fejlesztések megvalósítása azonban minden tekintetben léptékváltást kívánt. A WAMP története újabb fejezethez érkezett, amelyben egy erős identitású, a nemzetközi porondon is életképes márka felépítése a cél. A jól kidolgozott stratégia és a hatékony kommunikáció mellett így egy szakmai befektető bevonása is szükségessé vált, akit Gerendai Károly személyében meg is találtak. A fontos változást a közelmúltban jelentették be, az eseményen jelen volt L. Simon László kulturális államtitkár és Tarlós István, Budapest főpolgármestere is.

„Fontosnak tartom – hangsúlyozta Matheidesz Réka, a WAMP ügyvezetője –, hogy a továbblépés új, szakmai és üzleti szempontból is értékes lehetőségekhez juttathatja a vásárokon kiállító tervezőket.” A szervezet alapítóival szoros egyetértésben kialakított fejlesztési stratégia három fő irányt jelöl ki. Az egyik elsődleges cél a kínálat minőségi és mennyiségi bővítése, további alkotók, tervezők, együttműködő partnerek bevonása. A tervek között szerepel a dizájnvásárok gyakoribb megrendezése, kiszámíthatóbb időzítése, al-brandek létrehozása. „Úgy érzem – nyilatkozta Gerendai Károly –, hogy a WAMP egy jól bevezetett márka a hazai piacon, amelyben további, eddig még ki nem aknázott potenciál rejlik. Remélem, hogy a közös munkánk során ezeket az elképzeléseket szakmailag hitelesen és hatékonyan tudjuk megvalósítani.”

Gerendai Károly szakmai befektető sikerszériát tudhat maga mögött

1993-ban többedmagával létrehozta az első Szigetet, akkor Diáksziget néven. 1999-től alapítója és alelnöke volt a Magyar Koncertpromóterek Szövetségének, s ekkor már a Sziget Kft. több ismert hazai rendezvényt is szervezett a Sziget mellett. 2006-ban megalapította a közéleti személyiségeket tömörítő Szeretem Magyarországot Klubot. 2008-ban – többedmagával – létrehozta a Médiauniót, a legnagyobb hazai média-összefogást, mely évente egy-egy közcélú üzenet tolmácsolása érdekében bonyolít le nagyszabású kampányokat. Ugyancsak 2008-ban nyitotta meg társaival a Costes éttermet, hogy meghonosítsa a világszínvonalú csúcsgasztronómiát Magyar­országon, két év múlva első magyar étteremként Michelin-csillagot kaptak. 2010 szeptemberében a Magyar Reklám­szövetség Golden Brain díját az Év Megbízója kategóriában szintén neki ítélték.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek