BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Egyre felkészültebbek a diákok

Határozott fejlődést látott a versenyzők elemzési, prezentációs felkészültségében az Országos Esettanulmány Verseny (OEV) idei döntőjén a vetélkedő szakmai koordinátora. Bakacsi Gyula kiemelte: az angolszász országok által bevezetett esettanulmány módszer hazai elterjedését elősegíti, hogy az OEV versenyeseteit az alaptárgyakba integrálva több egyetemen is feldolgozzák.

„Talán az utóbbi évek legerősebb döntőjét láttam az idei versenyen” – mondta lapunknak Bakacsi Gyula, az Országos Esettanulmány Verseny szakmai koordinátora. A Budapesti Corvinus Egyetem docense szerint a csapatok nagyon felkészült prezentációkat adtak elő, ami azt mutatja, hogy a diákok egyre inkább elsajátítják a megfelelő elemzési struktúrákat, prezentációs technikákat. „Ebből a szempontból határozottan fejlődést láttam, azonban az üzleti realitásérzék terén még van hova fejlődniük a diákoknak, ami érthető is, hiszen valódi, hús-vér vállalkozást még nem működtettek” – tette hozzá.

A versenyesetek kiválasztásával kapcsolatban elmondta: általában olyan vállalkozásokat keresnek meg, amelyek új iparágat jelentenek a másfél évtizede indult verseny történetében. Eddig alig volt olyan ágazat, mint például az IT-szektor, amelyre pár év után ismét visszatértek. Az idei versenyesettel kapcsolatban kiemelte: borászati vállalkozás eddig még nem szerepelt az OEV témájaként.

„2008 után a válság miatt tartottunk attól, hogy a cégek beszűkölő büdzséjébe miként férhet bele a verseny támogatása, azonban a finanszírozásban semmilyen törést nem tapasztaltunk. Ez azt mutatja, hogy az OEV-et támogató cégek világosan látják a nagyon gyakorlatias esettanulmány módszer előnyeit” – emelte ki. A verseny szakmai koordinátora úgy véli: az OEV támogatásának a költsége valószínűleg a cégek HR-büdzséjében találja meg a helyét, hiszen az OEV-en 15 felsőoktatási intézmény hallgatóinak krémje vesz részt, a zsűriben helyet foglaló cégek képviselői pedig nemcsak magát a versenyt, hanem az egyes versenyzőket is árgus szemmel figyelik. Sok diák úgy megy haza a versenyről, hogy már van egy ajánlata valamelyik szponzoráló cégtől – jegyezte meg.

Bakacsi Gyula szerint az esettanulmány módszer egyre jobban teret nyer a hazai felsőoktatásban, amit az is jelez, hogy már számos egyetem tart előválogató házi versenyt az OEV-re kvalifikáló csapat kiválasztására, míg a verseny hőskorában még az volt a gyakoribb, hogy az OEV-re meghívott egyetemeken egy erre vállalkozó felkészítő tanár jelölte ki a delegált csapat tagjait. A módszer elterjedését segíti az is, hogy az OEV versenyeseteit az alaptárgyakba integrálva, illetve felkészítő tréningekbe illesztve több egyetemen is feldolgozzák.

Néhány egyetem – így a Corvinus és a Pécsi Tudományegyetem – előválogató versenyének esetét a Roland Berger dolgozta ki. A tanácsadó cég partnerei egyben módszertani felkészítést is tartanak a versenyzőknek. Emellett nemzetközi versenyeket is megjárt egykori versenyzők is vállalták, hogy szerte az országban, illetve a határon túli magyar egyetemeken egy hosszú hétvége alatt felkészítő szakmai kurzusokat tartanak az esettanulmány megoldás módszertanának elsajátítása érdekében.

Angolszász modell

A magyar felsőoktatás a kilencvenes évek elejéig jórészt a kontinentális típusú oktatás és számonkérés elveihez igazodott. Ebben a rendszerben a hallgatók előadások, tankönyvek segítségével sajátítják el a tananyagot. Ezzel szemben az angolszász országok által bevezetett, a gyakorlati üzleti problémákat feldolgozó esettanulmány módszer az elmélet mellett a valós üzleti életben előforduló problémákra összpontosít, a diákokat aktivitásra készteti, és így elősegíti a kommunikációs, analitikus és problémamegoldó képességek fejlesztését.




Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek