Tizenötmilliós bírságot kapott az ELMŰ
A Hivatal helyszíni ellenőrzés során az áramszolgáltató ügyfélszolgálatának működésében tárt fel a felhasználókat érintő súlyos hiányosságokat.
Súlyos hiányosságokat tárt fel a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal helyszíni ellenőrzés keretében a Budapesti Elektromos Művek Nyrt.-nél (ELMŰ Nyrt.) ügyfélszolgálatának működésében. A szolgáltató megsértette az üzletszabályzatában foglaltakat azzal, hogy indokolatlanul megrövidítette ügyfélszolgálati irodáinak nyitva tartását, korlátozta a telefonos ügyintézési lehetőségeket, valamint több napon keresztül ellehetetlenítette az előre fizetős mérők feltöltését. Ez utóbbi intézkedése a legkiszolgáltatottabb felhasználókat különösen hátrányosan érintette.
Az ügyfélszolgálatok működési rendjét a szolgáltatók üzletszabályzata tartalmazza, melyet kizárólag a Hivatal jóváhagyásával lehet módosítani.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal a helyszíni ellenőrzésen feltárt hibák miatt 15 millió forintra bírságolta az áramszolgáltatót. A büntetés mértékének meghatározásakor a MEKH több mérlegelési körülményt figyelembe vett, közöttük az érintett felhasználók magas számát.
Az ügyintézési lehetőségek korlátozását a MEKH a felhasználói érdekek súlyos megsértésének tekinti, ezért a jövőben is folyamatosan ellenőrzi a szolgáltatók tevékenységét, kiemelt figyelmet fordítva az ügyfélkezelési gyakorlatokra.


