A Hivatal helyszíni ellenőrzés során az áramszolgáltató ügyfélszolgálatának működésében tárt fel a felhasználókat érintő súlyos hiányosságokat.
Súlyos hiányosságokat tárt fel a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal helyszíni ellenőrzés keretében a Budapesti Elektromos Művek Nyrt.-nél (ELMŰ Nyrt.) ügyfélszolgálatának működésében. A szolgáltató megsértette az üzletszabályzatában foglaltakat azzal, hogy indokolatlanul megrövidítette ügyfélszolgálati irodáinak nyitva tartását, korlátozta a telefonos ügyintézési lehetőségeket, valamint több napon keresztül ellehetetlenítette az előre fizetős mérők feltöltését. Ez utóbbi intézkedése a legkiszolgáltatottabb felhasználókat különösen hátrányosan érintette.
Az ügyfélszolgálatok működési rendjét a szolgáltatók üzletszabályzata tartalmazza, melyet kizárólag a Hivatal jóváhagyásával lehet módosítani.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal a helyszíni ellenőrzésen feltárt hibák miatt 15 millió forintra bírságolta az áramszolgáltatót. A büntetés mértékének meghatározásakor a MEKH több mérlegelési körülményt figyelembe vett, közöttük az érintett felhasználók magas számát.
Az ügyintézési lehetőségek korlátozását a MEKH a felhasználói érdekek súlyos megsértésének tekinti, ezért a jövőben is folyamatosan ellenőrzi a szolgáltatók tevékenységét, kiemelt figyelmet fordítva az ügyfélkezelési gyakorlatokra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.