BUX 39,691.46
-1.42%
BUMIX 3,756.39
-0.24%
CETOP20 1,681.37
-1.54%
OTP 8,500
-3.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
ENEFI 191.5
-8.37%
0.00%
-0.47%
ZWACK 16,850
-0.30%
0.00%
ANY 1,460
+2.10%
RABA 1,125
-0.88%
0.00%
+0.99%
0.00%
-1.08%
+1.67%
0.00%
-3.34%
0.00%
-0.13%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,500
-0.64%
+0.92%
ALTEO 2,890
-2.69%
0.00%
+0.56%
0.00%
0.00%
-0.68%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.90%
0.00%
+2.27%
+2.00%
-1.96%
GOPD 12,300
+36.67%
OXOTH 3,520
-0.56%
-5.66%
NAP 1,296
-0.31%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

DK: az útdíj káros és működésképtelen

A Demokratikus Koalíció (DK) a Fővárosi Közgyűlés következő ülésén kezdeményezi, hogy a főváros szólítsa fel a kormányt az útdíj megszüntetésére.

Gy. Németh Erzsébet, a közgyűlési tagja pénteken az MTI-nek küldött közleményében az útdíjat károsnak, igazságtalannak és működésképtelennek nevezte.

A DK-s politikus azt írta, szomorúnak tartják, hogy "nemcsak a korrupt kormány, hanem a főpolgármester is hazugságokra cserélte választói érdekeinek képviseletét".

Közölte, egy hónap sem telt el azóta, hogy Tarlós István főpolgármester a kerületi polgármesterekkel tartott találkozója után azt mondta: a városhatáron belül nem kell majd fizetni az autópálya bevezető szakaszain. A rendelet értelmében az ígéret hazugságnak bizonyult, hiszen mégis fizetősek lettek a bevezető szakaszok a fővároson belül is - tette hozzá Gy. Németh Erzsébet.

A politikus szerint Tarlós István azt is elhallgatta, hogy a budapestieknek a reptérre jutás is pénzbe fog kerülni.

Az ellenzéki párt úgy látja, az útdíjrendelet nemcsak abból a szempontból illeszkedik a fideszes kormányzás hagyományaiba, hogy mindenkire káros és igazságtalan intézkedéssel valósítanak meg "ötletszerű pénzbehajtást", hanem abból is, hogy az még a bevezetés pillanatában is működésképtelen.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium december 10-én közölte, hogy januártól megszűnik az M0-s általános díjmentessége: megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek. Az M0-snak az M5-ös autópálya és M4-es autóút (4-es út), valamint az M3-as autópálya és 11-es út közötti szakaszai és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például az M1-es és M7-es bevezető szakaszai a Budapest táblától kifelé) januártól csak matricával használhatók.

Az elmúlt hetekben több politikus is tiltakozott az útdíj miatt. Tarlós István főpolgármester és a fideszes kerületi polgármesterek többsége egyéves próbaidőszakot javasolt.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek