A 2014 szeptemberében hatályba lépett Euro-6 európai károsanyag-kibocsátási norma taz Euro-5-ös normához képest a nitrogén-oxid-kibocsátást megfelezi, kilométerenként 0,08 grammra csökkenti. Stuttgart az első német város amely ilyen szigorú korlátozást léptetett életbe, Párizsban és Oslo-ban már régebben tilos az elöregedett járművek használata.
A légszennyezési értékek miatt Budapesten is felmerült a szmogriadó szabályainak módosítása. A jelenlegi szabályozás ugyanis életszerűtlen: csak több napos késéssel lépnek életbe a forgalomkorlátozások. Az is igaz ugyanakkor, hogy hazánkban nem elsősorban a közlekedés miatt piszkos a levegő: az őszi-téli fővárosi szállópor-szint egyharmada származhat a háztartási eredetű szilárd, leginkább fatüzelésből, míg csak egyhatoda köthető a közlekedésikibocsátásához. A légszennyezés komoly egészségügyi problémákat okoz, költségeit még becsülni is nehéz!
A fővárosi szálló por szennyezettségi szinthez a közlekedés és/vagy a szél által felkavart por is mintegy 10-20 százalékban járul hozzá, továbbá 5 százaléka a gépjárművek gumiabroncsainak kopásából származik. Ugyanakkor publikált számítások azt mutatják, hogy például külföldről Magyarországra 30 százalékkal több aeroszol részecske érkezik, mint amennyit Magyarország területén összesen kibocsátanak, vagy amennyi itt keletkezik.