Egyre többet fektetnek digitális technológiába a cégek
A cégek több mint 80 százaléka a következő egy évben növeli befektetéseit a digitális technológiákba – derül ki a The Economist Intelligence Unit és a DXC Technology informatikai szolgáltató cég közös globális kutatásából.
MTI
2019.03.30, 12:14
Megosztom a cikket
A világszerte több mint 600 nagyvállalati vezető megkérdezésével készült kutatás szerint 2019 az igazi változások éve lesz: a digitális transzformáció szinte végigsöpör majd az egyes ágazatokon. A cégek valóban felismerték, hogy a digitalizáció elengedhetetlen az üzleti sikerhez, így a technológiai innovációk – a mesterséges intelligencia (AI – Artificial Intelligence), a gépi tanulás (ML – Machine Learning), a blokkláncok – mára eljutottak a valós gyakorlati felhasználásig, és a vállalatok vezetői igazi értékteremtő erőt látnak bennük, amikbe érdemes, sőt, szükséges befektetni.
A válaszadók háromnegyede azt mondta, hogy
a digitális stratégia kiemelt helyen szerepel tervei között, egyes szektorokban, mint a pénzügy és a technológia még ennél is magasabb ez az arány.
A válaszadók több mint kétharmada szerint az elmúlt 3 évben nőtt a vállalat haszna a digitális stratégiák alkalmazásával. A kulturális átalakulás elengedhetetlen a digitális transzformációhoz: a válaszadók legalább 40 százaléka szerint kiemelten fontos a szervezeti struktúra átalakítása, ehhez pedig meg kell ismerni a legújabb toborzási stratégiákat és képezni kell a tehetségeket. A digitális átalakulás versenyképességi tényező:
a vállalatvezetők 70 százaléka szerint a digitalizáció nagyobb agilitáshoz vezet. Még ennél is többen gondolják, hogy egy modern IT-infrastruktúra magasabbra pozicionálja a cégüket.
Fotó: Shutterstock
Ugyanakkor a kutatás azt is kiemeli, hogy a legtöbb cég még mindig az első lépéseknél tart, 60 százalékuk szerint a kérdés már évek óta terítéken van. Kevesebb mint a válaszadók harmada mondta, hogy cégük „digitálisan rendben van”. A kutatásból az is kiderült, hogy egyes vállalatoknál a IT és a digitális stratégia különbsége csupán terminológiai kérdés és egymás szinonimáiként használják a két fogalmat. A megkérdezett vállalatvezetők 36 százaléka mondta, hogy az AI és a ML jelentős szerepet játszik a vállalat digitális stratégiájában, és 45 százalékuk azt prognosztizálta, hogy az új technológiák a következő 3 évben továbbra is meghatározó szerepet töltenek be vállalatuknál.
A közleményben Czibók Zoltán, a DXC Technology Hungary ügyvezetője a kutatásról megjegyezte: a digitális stratégia kialakítása nemcsak az IT, hanem a teljes szervezet ügye, a digitális stratégia az üzleti stratégia szerves része kell legyen. A válaszadók szerint több akadálya is van a digitális stratégia bevezetésének – jelezte, hozzátéve:
a legfőbb problémaként a biztonsági szempontokat és a hiányzó erőforrásokat jelölték meg.
Minden harmadik válaszadó a megfelelő digitális készségekkel rendelkező munkavállalók hiányát jelölte meg fő akadályként – ismertette.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.