Közélet

Tovább küzd a digitális írástudatlanság ellen hazánkban a Vodafone

A 2019/2020-as tanévben a Vodafone Magyarország Alapítvány újabb iskolákat von be a Digitális Iskola Programba, ezáltal közel a duplájára, azaz 13 ezerre emelkedik a digitális kompetenciafejlesztésben és internetbiztonsági képzésben részt vevő gyerekek száma. A program célja, hogy fejlessze a hátrányos helyzetű térségekben tanuló diákok digitális tudását és élménnyé tegye a tanulást.

A Vodafone Magyarország Alapítvány 2015-ben hozta létre a Digitális Iskola Programot azzal a céllal, hogy felszámolja a digitális írástudatlanságot, növelje a tanárok és a diákok digitális kompetenciáit, és lehetővé tegye, hogy az elmaradottabb térségek tanulói is részesülhessenek a digitális világ nyújtotta lehetőségekben.

Működésének első két évében a Programhoz 24 iskola csatlakozott, amivel 6500 gyerek oktatását és mintegy 700 pedagógus munkáját támogatták, valamint kiosztottak 1300 táblagépet, melyekhez biztosították az oktatási célú használathoz szükséges havi adatforgalmi keretet is.

Fotó: AFP

A Vodafone Digitális Iskola Programja a Szeged-Csanádi Egyházmegyével, mint az iskolák fenntartójával együttműködve idén újabb iskolákra terjeszti ki tevékenységét. Többek között több olyan iskolára is, melyek korábban az Egyházmegye anyagi támogatása nélkül már bezártak volna.

A 2019/2020-as tanévben a Vodafone Magyarország Alapítvány újabb iskolákat von be a Digitális Iskola Programba,

ezáltal közel a duplájára, azaz 13 ezerre emelkedik a digitális kompetenciafejlesztésben és internetbiztonsági képzésben részt vevő gyerekek száma.

Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának szavai szerint,

a Digitális Iskola programban való részvételhez hozzávetőlegesen 1000 új digitális/okoseszközt és az ezekhez szükséges kapcsolatot biztosítunk az újonnan csatlakozó intézmények tanulóinak.

Online tudásbázis a pedagógusok számára

Az elmúlt években a program elmélyítésére fókuszált az alapítvány. Kezdetben az volt a céljuk, hogy meghozzák a gyerekek kedvét a digitális eszközökön történő tanulásra, vagyis hogy megmutassák, hogy ezek az eszközök nemcsak letöltésre és a közösségi csatornák használatára alkalmasak, hanem játszva lehet tanulni velük.

Következő lépésként a Program a pedagógusok digitális kompetenciafejlesztésére koncentrált, amelynek idén is nagy szerep jut.

A program új eleme idén, hogy nem csak a fent említett iskolára, hanem középiskolákra, a Gál Ferenc Főiskola szarvasi Pedagógiai Karára is kiterjeszti a tevékenységét. Utóbbi esetében a Vodafone Magyarország Alapítvány a digitális kompetenciafejlesztést beemelte a pedagógiai módszertanba, ezáltal a leendő tanárok már a tanári gyakorlat során elsajátíthatják a szükséges ismereteket.

digitális fejlesztés Vodafone oktatás
Kapcsolódó cikkek