BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A fiatalok többsége maga állja a játékszámlát

A fiatalok döntő része – 84 százaléka – játszik valamilyen kütyün, a legnépszerűbbek az okostelefonos és tabletes játékok – derült ki a K&H ifjúsági indexéből. A 14-29 éves korosztály tagjainak kétharmada már költött ilyen jellegű időtöltésre. Komplett gépet 106-129 ezer forintért vettek, játékszoftvert pedig 22 ezer forintért. Többségük azt mondta, saját maga fizette ezeket a kiadásokat.

A 14-29 éves fiatalok döntő többsége szokott játékkonzolon, mobilon vagy számítógépen játszani: a K&H ifjúsági indexe szerint a korosztály tagjainak 84 százaléka tölti így az ideje egy részét. Az okostelefonos vagy táblagépen elérhető játékok a legnépszerűbbek, a megkérdezettek 64 százaléka és főleg a nők játszanak így. Utána következnek a számítógépes játékok 41 százalékkal, ez pedig leginkább a férfiakra és a diákokra jellemző. A konzolok viszont le vannak maradva, mindössze 20 százalék használja ezeket.

A rendszerességet nézve jelentősek az eltérések.

  • A mobiltelefonos és táblagépes gamerek 48 százaléka minden nap játszik.
  • A 26-29 évesek 60 százaléka játszik naponta,
  • a 14-18 éveseknél ugyanez az arány 52 százalékra jött ki.
  • Ezzel szemben a számítógépet választó fiatalok 27 százaléka szán erre időt naponta.

    Fotó: AFP

    Kiegészítőkre költenek a legtöbbet

  • A gamerek legnagyobb része, 39 százaléka kiegészítőket vásárolt átlagosan 13 ezer forintért,
  • játékszoftverre 35 százalékuk – főként a férfiak – adott ki pénzt, fejenként átlagban 22 ezer forintot.
  • 29 százalék pedig komplett gépet vett, ők egyenként 121 ezer forintos kiadást áldoztak a szenvedélyüknek átlagosan.
  • Összességében a 14-18 év közötti korosztály költött legtöbbet elektronikus játékokra.. A legfiatalabbak közül 53 százalék kiegészítőket vásárolt, a 19-25 évesek szintén, a 26-29 évesek körében azonban már a legnagyobb arányban azok voltak, akik játékszoftvert szereztek be.

    A saját pénzük megy a hobbira

    A játékosok többsége azt mondta, saját pénzükből fedezik a szóban forgó kiadásokat. A komplett gépet vásárló fiatalok 66 százaléka mondta, hogy teljesen egyedül állta a számlát. Mindössze 13 százalékuknál fizette nagyobb részben vagy teljesen az új kütyüt a család. A kiegészítők és szoftverek esetében 64 és 60 százalék finanszírozta egyedül a vásárlást. Az aktív keresők között természetesen többen voltak azok, akik nem támaszkodtak másokra anyagilag: a gépek és a játékszoftverek esetében 87-87 százalék, a kiegészítőknél pedig 79 százalék fizetett így.

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.