BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarok impulzusvásárlók, mégis azonnal megbánják a pénzkidobást

Sokan tudatosan tervezik a kiadásaikat, ám a kedvezmények és az érzelmek hatására könnyen engednek az impulzusvásárlásnak – derül ki a magyar fogyasztás kettősségéről egy friss, a takarékossági világnap alkalmából a hazai vásárlókkal készült kutatásából. A vásárlók jó része annak ellenére költ a boltokban, hogy szinte mindig megbánja a felesleges pénzkidobást.

A magyar fogyasztók jó része bevallottan impulzív vásárló, csaknem 40 százalékuk szerint ezzel jutalmazzák magukat. A vásárlók majdnem 60 százalékát az akciók ösztönzik a vásárlásra. Egyebek mellett ez derült ki az Árukereső! 1638 –  különböző nemű, korosztályú és bevétellel rendelkező – felhasználójával a vásárlási szokásokról készült friss felmérésből.

kiskereskedelem, bolt, vásárló, kosár, infláció, vásárlás kiskereskedelmi forgalom
A magyar fogyasztók impulzusvásárlók / Fotó: CandyRetriever / Shutterstcok

A magyar vásárlók sokszor érzelmi alapon döntenek

A magyar vásárlók egyszerre szeretnének takarékoskodni és élni a kedvezmények adta lehetőségekkel, ám sokszor az érzelmek kerekednek felül. Az ár-összehasonlító oldal felmérése szerint 

a válaszadók 10 százaléka nyíltan impulzív vásárlónak vallja magát. 

Egyebek mellett erről és további érdekességekről is beszámol az Origo.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.