Tanárok és diákok egyaránt megoldhatónak találták a feladatokat, olimpiás és geometriai feladatokkal találkozhattak az érettségizők.
MTI
2020.05.05, 15:33
Megosztom a cikket
Megoldhatónak nevezték, összességében nem találták nehéznek a keddi matematika írásbeli érettségi feladatsorát a megkérdezett igazgatók, szaktanárok és diákok. Az érettségi első részében gráfok, függvények, kördiagramok és a módusz-, illetve mediánszámítás is szerepelt a feladatok között az Eduline oktatási portál információi szerint.
A diákok emellett kaptak feladatot a háromszögekről és a mértani sorozatokról is.
A második részben valószínűség- és százalékszámítás, egyenletek és függvények is voltak. A szöveges feladatok egyike például az olimpiai játékokkal foglalkozik, de volt olyan is, amely a sétálóutcák lekövezésével.
A győri Révai Miklós Gimnázium igazgatója korrektnek és megoldhatónak nevezte a középszintű feladatsort. Horváth Péter szerint a feladatok a középiskolai tananyagot átfogóan tükrözték, „nem állították különösebben nehéz kihívás elé a diákokat”.
Nagy Judit, a soproni Széchenyi István Gimnázium igazgatóhelyettese azt mondta az emelt szintű feladatsorról, hogy megfelelt az elvártaknak, minden témakört felölelt, „aki emelt szintűre készült, az erre készült”. Hozzátette, hogy az első részben a megszokott feladatok szerepeltek, de a második, összetettebb és nagyobb szövegértés igénylő feladatrész sem volt nehezebb, mint a korábbi években.
A Sopronban megkérdezett diákok többsége is az intézményvezetők szavait erősítette meg,
azt mondták, nem volt meglepetés a feladatok között, sem közép-, sem emelt szinten.
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
A Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium érettségizői összességében nem találtak nehéznek a keddi matematika írásbeli érettségit, a tételsorban viszont akadt néhány nehezebb feladat is – számolt be a diákok tapasztalatairól Torda István Tamásné Nagy Ildikó igazgató. Elmondta, a vizsgázók többségének nem okozott gondot a feladatok megoldása, hiányérzetük mindössze azért volt, mert a vizsga után nem beszélhették meg egymással a tételsorokat. Kitért arra, hogy a diákok fegyelmezetten viselték a maszkokat, a kesztyűt pedig leginkább akkor használták, ha a mosdóba mentek ki vagy a segédeszközöket, például a magyarérettségin a helyesírási szótárt kellett használniuk.
Hunya Balázs, a Siófoki Szakképzési Centrum Krúdy Gyula Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája matematikatanára
a középszintű érettségiről azt mondta: normális, hálás, „egész jó feladatsort sikerült alkotni”,
amelyet a jó jegy elérésére törekvő vizsgázók és azok is kedvezően fogadhattak, akik arra törekedtek, hogy „átmenjenek”. A feladatsorban típuspéldák vannak, amelyekre nagy hangsúlyt helyeztek a négy év alatt – fogalmazott. A védőfelszerelések használatáról azt mondta, nem hiszi, hogy a diákoknak a maszkviselés volt a legnagyobb gondjuk, a feladatokat a biztonsági intézkedések ellenére is meg lehetett oldani.
Füstösné Ábrahám Judit, a csurgói Csokonai Vitéz Mihály Református Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium igazgatója arról tájékoztatott, hogy szaktanári vélemény alapján „írható” volt a dolgozat, az egész egyszerűektől a bonyolultabbakig mindenféle feladat volt benne. A matematikához jobban értő diákok „megfelelőnek” értékelték a feladatsort, a gyengébb képességűek nehéznek találták, egy végzős tanuló ugyanakkor rámutatott, hogy mindegyik feladattípussal találkoztak a négy év során, a megoldáshoz elég volt a rendelkezésre álló idő.
A gyulai Erkel Ferenc Gimnázium igazgatója, Zámori Ida szaktanári vélemény alapján úgy értékelte a középszintű feladatsort: az előző évinél könnyebb, gyakorlati problémákkal foglalkozó, sokkal inkább „gyerekbarát” volt, pontos megfogalmazásával segítette a diákokat, könnyen megszerezhető részpontok gyűjtésére adott lehetőséget és jól követte a tantervi követelményeket. Elmondta, 98-an vizsgáztak kedden, több diák jó eredményre számít,
az egyik végzős legalább 80 százalékosra értékelte teljesítményét.
Az iskolába két kapun keresztül engedték be a diákokat, akik ott kaptak kézfertőtlenítőt és maszkot, utóbbit a vizsga során jellemzően nem nagyon viselték – jegyezte meg. Közölte: a diákok maximális fegyelmezettséggel vették tudomásul a megváltozott körülményeket.
Egy teremben maximum nyolc diák volt, három érettségizőt – akik valamilyen alapbetegséggel küzdenek vagy nagyfokú a veszélyeztetettségük – külön, egy-, illetve kétszemélyes teremben helyeztek el. A vizsgázóknak a tankerületi központ a védőfelszerelések mellett fertőtlenített tollat, papírzsebkendőt, ásványvizet és szemeteszacskót is biztosított.
Az érettségik alatt az iskolában védőnő és iskolai szociális munkás is tartózkodik, ami szintén növeli a diákok biztonságérzetét.
Zámori Ida elmondta azt is, végzőseik a vizsga után úgy ítélték meg, a körülmények egyáltalán nem hátráltatták őket, az egyik diák egyenesen családiasnak nevezte, hogy nyolcan voltak a teremben.
A sárospataki református kollégium gimnáziumában idén hetvenöten érettségiznek, a biztonságukra kiemelt figyelmet fordítanak
– mondta Nagy-Baló Csaba igazgató. Tájékoztatása szerint kedden, miként hétfőn is, a beléptetéstől az intézmény elhagyásáig szigorú menetrend szerint és csak meghatározott útvonalon, tanári felügyelet mellett közlekedhettek az érettségizők. Hozzátette: diákjaik átlagosnak, közepesen nehéznek ítélték a matematikai érettségi feladatsort. A gimnáziumnak több külhoni – felvidéki és kárpátaljai – tanulója van, az egyik internátusukban mindenkinek külön szobát biztosítanak a vizsgák idejére.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.