A járvány okozta bezárások következtében szinte minden iparág mélyrepülésbe kezdett, nem kivétel ez alól a luxustermékek piaca sem. Ezen belül a prémium-élelmiszerek iránti kereslet szintén nagymértékben megcsappant. Míg egyes gourmet termékeket gyártók azzal próbálkoznak, hogy közvetlenül a fogyasztóknak adják el készítményeiket, mások jelentősen csökkentik a termelést, miután némelyik luxusétel ára csaknem a felére esett vissza az év eleje óta – írja a Reuters.
Abban reménykedem, hogy az emberek jófajta pezsgőkkel koccintanak majd a kijárási és egyéb korlátozások enyhítésének hírére, ám ez az év mindenképpen nehéz lesz
– idézi a hírügynökség a pezsgőgyártók lobbiszervezetének, a CIVC-nek a társelnökét, Jean-Marie Barillere-t. Szerinte a mostani időszak szinte háborús helyzetre emlékeztet.
Jól mutatják a kereslet visszaesését az online éttermi foglalási rendszer, az OpenTable adatai is: a tavalyi év hasonló időszakához képest idén átlagosan 80 százalékkal estek vissza az éttermi foglalások az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Kanadában, Ausztráliában – ezeket az országokat vizsgálták a cikkben, de feltehetőleg a világ minden táján hasonló mértékű vagy akár nagyobb lehet a visszaesés.
Ráadásul egy egészségügyi válsághelyzet kellős közepén a legtöbb ember nem luxusételeket fogyaszt otthon sem, még azok sem feltétlenül, akik megtehetnék
– mutat rá a cikk. Sokan aggódnak a pénzügyi helyzetük miatt, de az sem csábító, hogy az újranyitó éttermekben klinikai körülmények között, egymástól távolságot tartva költsék el a méregdrága fogásokat.
„Az emberek nem akarnak Chateu Petrus bort, kaviárt vagy homárt üvegbúra alatt kóstolni – vélekedik Michel Berthommier, a délnyugat-franciaországi Caviar Perlita kaviárfarm ügyvezetője. – Ha arra kényszerítenek embereket, hogy ilyen körülmények között vacsorázzanak, sokan inkább a gyorséttermeket választják.”
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható