BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Monaco még mindig a legdrágább

Bár némileg csökkentek tavaly a luxusingatlanok négyzetméterárai a miniál­lamban, Monaco továbbra is a legdrágább lokációnak számít. A koronavírus-járvány okozta gazdasági sokk alig érinti a piacot, elemzők szerint a kínálat szűkössége miatt még akár némi áremelkedés is várható idén a monacói luxusingatlanok árában.

Továbbra is Monaco tudhatja magáénak a világ legdrágább luxusingatlanjait, annak ellenére, hogy tavaly 1,8 százalékkal csökkentek az árak – derül ki a brit Savills ingatlan-tanácsadó piaci jelentéséből. Az átlagár 2019-ben 48 150 euróra (16,6 millió forint) csökkent négyzetméterenként, ám ez a minimális áresés egy nagymértékű növekedést követett: 2018-ban több mint 18 százalékkal emelkedtek a luxusingatlanárak az előző évhez képest.

A Savills elemzése szerint a világ második legdrágább luxusingatlan-piaca Hongkongé, ahol egy négyzetméter átlagosan 44 700 euróba (15,4 millió forint) kerül.

Az árakat két tényező emeli az egekbe ezeken a helyeken: mind Monacóra, mind Hongkongra a túlzsúfolt lokáció a jellemző, ám mindkettőnek meglehetősen jó a reputációja

– jegyzi meg az ügynökség az elemzésben.

Fotó: VALERY HACHE / AFP

A harmadik legdrágább piac a New York-i, itt a monacói áraknak „mindössze” a feléért is lehet már luxuslakáshoz jutni: átlagosan 24 300 euróért (8,3 millió forint) kínálják a fényűző apartmanok négyzetméterét.

Bár a koronavírus-járvány hatásait egyelőre nehéz felbecsülni, Monaco válságálló ingatlanpiacát valószínűleg nem nagyon érinti a gazdasági lassulás

– vélekedik So­phie Chick, a Savills kutatási részlegének vezetője.

A Savills árindexe, amely 28 nagyváros ingatlanárait vizsgálja, arra mutat rá, hogy Monacóban 2015 óta folyamatos az áremelkedés, 34 százalékos mértéke jócskán meghaladja a vizsgált nagyvárosok 17 százalékos átlagos áremelkedését az adott időszakban.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.