Bármennyire is nehéz és rendhagyó volt 2020, a legkilátástalanabb pillanatokban is sokan kerestek menedéket a kedvenc zeneszámaik világában. Az erre épülő trendeknek hatalmas nyertese lett a Spotify. A legnagyobb zene-streamelő toplistáin tarolt a latino trap, a podcastek és az idei évnek örök mementót állító lejátszási listák garmadája.
Csonka Attila
2020.12.28, 19:15
Megosztom a cikket
A leghallgatottabb előadó idén a 26 éves Puerto Ricó-i Bad Bunny volt, akinek számait 8,2 milliárdszor streamelték le a platformról.
A rappert Drake követte, illetve a dobogóra felfért még J Balvin. Mögöttük zárt a 2019-ben elhunyt Juice WRLD és The Weeknd.
Nem kis érdem, hogy a hölgyek különlistáján sorozatban már másodszor Billie Eilish zárt az élen,
megelőzve Taylor Swiftet és Ariana Grandét. Az érmekről pont lemaradt Dua Lipa, illetve Halsey.
A Gonosz Nyuszi művésznévvel futó Benito Antonio Martínez Ocasio a listaelsősége az idén piacra dobott YHLQMDLG albumának köszönhető – és a közreműködő kollégáinak, Sech-nek, az Anuel AA-nak, illetve Daddy Yankee-nek – ami a legtöbbet streamelt album díját is bezsebelte 2020-ban, nem csekély, 3,3 milliárd meghallgatással.
A latin trap és a regatton műfajok ifjú királya alapvetően a spanyolajkú, illetve a tengeren túli piacokon halmoz sikert sikerre.
Benito Antonio Martínez Ocasio alias „Bad Bunny” Fotó: Amy Sussman/BBMA2020/Getty Images
Ennek ellenére a leghallgatottabb zeneszámok végeredménye szépen átrendezte az erősorrendet: a Blinding Lights (The Weeknd) lett a befutó, 1,6 milliárd streameléssel, megelőzve a Dance Monkey-t (Tones and I) és a The Box című számot (Roddy Rich). Negyedik lett a Roses – Imanbek Remix (Imanbek és SAINt JHN) , amit a Don't Start Now (Dua Lipa) követ az ötödik helyen.
YouTube-on is kattintották a győztest:
https://www.youtube.com/watch?v=fHI8X4OXluQ
Albumok terén az YHLQMDLG-t az After Hours (The Weeknd), a Hollywood's Bleeding (Post Malone), a Fine Line (Harry Styles) és a Future Nostalgia (Dua Lipa) követték a népszerűségi élmezőnyben.
2020-as Spotify-különlegességek:
a 80-as évek zenéivel nosztalgiáztak a legtöbbet
ezen a platformon is felfutottak a podcastek: Joe Rogan, a TED Talks, vagy éppen Michelle Obama adásait milliárdok hallgatták
1400 (!) százalékkal megnőtt a home office témájú és című lejátszási listák száma
pörögtek az otthoni fodrászati, kertészeti és takarítási témájú zenei összeállítások is
a Black Lives Matter-mozgalom a zenébe is begyűrűzött: több mint 64 millión hallgatták a Spotify saját BLM-playlistjét.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.