Az idei gépjárműadóról szóló határozatokat február közepétől kezdte kézbesíteni a Magyar Posta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) megbízására – közölte a NAV. Az adó első részletét április 15-ig, a második részletét szeptember 15-ig kell befizetni. Országosan mintegy 3,2 millió gépjármű-üzembentartó érintett. A gépjárműadóval kapcsolatos feladatokat az adóhivatal vette át, a változás a gépjármű-tulajdonosokat nem érinti . Az adóhivatal felhívta a figyelmet, hogy befizetéskor az átutalási bizonylat közlemény rovatába először az adószámot vagy az adóazonosító jelet kell beírni, majd a jármű rendszámát. Ha ez elmarad, akkor a NAV nem vagy csak késedelmesen tudja a befizetett összeget a befizetőhöz kapcsolni. Aki pénzforgalmi számla nyitására nem kötelezett, az fizethet banki átutalással, a levélben mellékelt csekken, az elektronikus fizetéseket és elszámolásokat biztosító alrendszeren (EFER-en) keresztül szintén átutalással, vagy akár az ügyfélszolgálatokon bankkártyával – tájékoztattak. Ha valaki esetleg elveszíti a csekket, akkor a NAV ügyfélszolgálatán kérhet újat. A december 31-én meglévő adómentességet és szüneteltetést a közlemény szerint az önkormányzatok adatszolgáltatása alapján a NAV automatikusan figyelembe vette az adó kivetésénél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.